Så satans gott!

Har kört lågkalorimat under ett par veckor och idag unnade vi oss pizza - men lite nyttigare pizza.

Istället för att köra på vanlig pizzadeg körde vi på vanliga tortillabröd, härlig korv från charken, pressad vitlök och en mustig tomatsås.

Tog ca 7-8 minuter i ugnen på 225 grader, helt amazing! image

3 gillningar

Kan tipsa att göra på libabröd, blir också as gott…

2 gillningar

Den såg riktig god ut.
Santa Maria har ju en som heter Pizza Tortilla, var det den du körde med?

pizza… Tortilla bröd!!!..

Jag lovar att aldrig nämna detta till min italienska fru… hon skulle förbjuda mig från dwtta forum

1 gillning

Nepp! Körde med vanligt!

Italienare kan ju inte ens göra goda pizzor! Sjukt överreklammerande!

1 gillning

har du varit i italien eller är det lokala pizzan i rågsved som säger de gör italienska pizzor…med annanas och banan.

:joy::joy::joy:

I Italien givetvis! Åt pizza på säkert 7-8 toppställen men större antiklimax får man leta efter!

toppställen?..

Ställen vi kollat upp innan som har fått fina recensioner för sina pizzor :slight_smile:

mhm

Italienarna gör väldigt mycket god mat men ibland måste dom försöka inse att det finns andra sätt att göra italienska rätter på än deras egna.
Vågar du säga det till din fru Stefan?:wink:

Pasta det är dom gudar på, där säger jag inget men pizza har dom fasiken ingen vidare koll på :slight_smile:

Det är nog en fråga om förväntningar och hur vi definierar pizza :slight_smile:

Mastios här i Malmö gör fantastiska italienska pizzor, smälter i munnen, men vill en ha en bakispizza lär en bli besviken.

Rycker dock att vi använder mera smaker - kryddor i swe så ja tycker ”våran” mat smakar mer , men deras mat lixom smakar renare på nå vis men inte så mycket du fattar säkert :relaxed:

Jämnföra kvarterets pizzeria mot palo Robertos - kvarterets e ju egentligen godare medans pane fresco pizza bara e ”bra” men helt perfekt :joy:

Helt rätt!

Våra e goda som fan, men deras är liksom goda på ett helt annat sätt… Båda funkar tycker jag! Bäst pizza tycker jag ändå blir när man gör hemma själv… :cowboy_hat_face:

1 gillning

Håller ”lite med” pizzan hemma blir bra - sen e de ugnen som man skulle kunna trycka upp till 500 grader bara då hade se blivit :ok_hand:t2::+1:t2:

Exakt så! Då blire perfekt! :ok_hand:t2::sunglasses:

1 gillning