Så mycket kostar iPhone 11 Pro i Sverige

Å ena sidan, å andra sidan. Jag tycker nog flera saker var bättre än jag förväntade mig. Men det finns två(tre) saker som jag funderar över:

  1. Jag undrar hur det blir med objektiven stickandes ut var och en för sig med varsin liten extra upphöjning. Kommer inte det att haka i och till slut dra eller slå bort en flisa? För modulen var väl inte skyddad av en glasram/tak, eller vad man ska kalla den i så fall?
  2. 11 PRO växer. Den är tyngre, bredare, tjockare och längre än XS. Inte bra. Jag tycker faktiskt att de skulle låsa teknikerna vid tidigare mått.
  3. Lite inom parentes så här så tycker jag att det är konstigt att de inte går över till USB-C när de varit så extrema på MBP.

Kolsvart. Mitt i natten med hyfsat bra rullgardiner. Så i princip så mörkt en vanlig människa kan ha det.

Håller med dig om det att Smarthings borde utvecklas mer. Har du kollat in Samsung kyl med Family Hub?
Men inget om Siri idag eller missade jag det

Herregud vad är det för fel på dig egentligen? Vad är det som får dig att hela tiden hålla på som du gör? Tror du verkligen att någon kommer konvertera pga av dina direkt/indirekta påhopp? Du har hållit på såhär i flera år på 99.se och drygat dig. Du är inte speciellt omtyckt bara så du vet.

Ok, ja då är det nåt fel i så fall. Det går typ bara 1 gång av 10

Ja det är frågan. Du kanske ska testa att göra om inställningen

Ja du missade

Gjorde om det nu! Testade i mörker och det funkar! :grin::partying_face:

3 gillningar

Det gäller ju att inte hålla telefonen bak och fram i mörkret…:laughing::wink:

Inget mer än jag som är orolig för de separerade/fristående objektiven? Eller ligger det ett glasskydd omkring dem? Känns som gjutet att de kommer hugga i eller stöta i sakar.

Det är en metallring runt objektiven.

Det gör ju den nya.

Vad är en mindre uppdatering?
Priset är samma.

Vilka andra tillverkare lyckas?
Apple ligger i framkant.
Vem är de efter?
Vilka är innovativa just nu?

2 gillningar

Här var det mer livat än 99mac…
Min fråga är vad trodde ni skulle hända?

  • En lite bättre kamera.
    CHECK
  • En lite bättre processor.
    CHECK
  • En lite bättre smartphone än den förra.
    CHECK

Så om ingen berättat det för er så har det sett ut så med smartphones sen 2007.
Visst förbättringarna var starkare i början men nu har vi kommit ifatt tekniken såpass att det inte blir bättre.
Apple ligger i framkant med sitt SoC och antagligen kameran just nu.
Skärmen är det bästa Samsung erbjuder.
Så vad saknas i ett flaggskepp 2019?

3 gillningar

Känns som en rimlig uppgradering - och en grymt snygg sådan. Kan nog tycka att 90Hz-skärm borde fått plats i en telefon för 13.000 kr år 2019 men i övrigt var det en rimlig och förväntad uppgradering.

Problemet är väl att Samsung inte erbjuder det i deras Amoled 2019.
När deras line har det lär Apples få det.

Ja så kan det ju vara.

Om man beställer via nätet på fredag hur funkar då inbytet av en iPhone X?

Är verkligen iPhone 11 pro så snygg? Snyggt med färgen. Men kamerorna alltså. :sweat_smile: Ser väl inte riktigt klok ut. Undrar hur mycket telefonen kommer vicka med den utbyggnaden? Varför skulle man köpa pro? För att få 2x zoom? Är det enda skillnaden. Det vet jag inte om man kan kalla Pro i så fall. Om man jämför med den vanliga 11an. :thinking:

Största lyftet verkar vara den gröna färgen, lika fin grön har ingen konkurrent.

Oled skärm är en annan skillnad som är ganska stor även om LCD skärmen i XR modellen har fått fin kritik (vilket borde borga för bra skärm i iPhone 11)
Angående kamerorna så håller jag med dig till viss del iaf. Jag tyckte det såg bättre ut än vad man sett på alla ryktesbilder. Där såg den ju ut som en induktionshäll.