Så mycket kostar en välutrustad Volkswagen ID.4

Från sajten:

Volkswagen ID.4 var sveriges mest sålda elbil 2021. Den har ett attraktivt grundpris men det går att lägga på rätt rejält beroende på vilka paket du väljer.

I denna videon går vi igenom vad som innehåller vad och vilka paket vi själva inte skulle vilja vara utan.

När vi är klara landar privatleasingpriset på strax över 7000 kr per månad med 1000 mil inkluderat.

Tre stycken Volkswagen ID.4 laddar ID.4 / ID.5 interiör ID.4 / ID.5 interiör Volkswagen ID.4 laddar Volkswagen ID.4 laddar Volkswagen ID.4 laddar

 

1 gillning

7000:-:grimacing:
Även om man är lite bortskämd med frun som har tjänstebil och själv kör en gammal diesel Volvo som är avbetald och går typ 500 mil om året.
Så tar det emot att lägga dom pengarna på en bil hur häftig den än är. :man_shrugging:
Och då får man bara köra 1000 mil.

1 gillning

Avbetalda dieslar är det bästa som finns. :joy::joy:

1 gillning

@Esse tycker du missar att ta upp påslaget för extra mil då jag gissar att 1000mil/år inte riktigt räcker för medel-Svensson?

Ytligare en fråga, trodde att Skoda ENYAQ iV sålt bättre än ID.4?

De där påslagen är svåra - det är lite olika beroende på sinnessämtning hos finansbolaget och vilken tid på året. Utan man får se det som ett jämförelsetal. Däremot skall jag vara tydlig med hur många mil som ingår vid varje privatleasingdiskussion. Volvo och Polestar har ju tex 1500 kr.

Summarum, jag tackar för feedbacken och skall försöka göra det tydligare!

Njet!

Siffror för 2021

1 Volkswagen ID.4 7178
2 Kia e-Niro 5890
3 Tesla Model 3 5004
4 MG ZS SUV 3529
5 Volkswagen ID.3 3389
6 Nissan Leaf 3090
7 Tesla Model Y 3083
8 Polestar 2 2837
9 Skoda Enyaq iV 2699
10 Renault ZOE 2347

Källa: Bilsweden.

1 gillning

Haaa där ser man!

Sist jag såg en siffra så var det 1200 mil/år i genomsnitt i sverige.
VW brukar ta 6,50 per övermil men det kanske skiljer på elbilarna.

Dyrt pris, som jämförelse leasade jag en golf sportcombi med 2000 mil per år och det hamnade på under 7000 i månaden inklusive bensinen. Visserligen inte allt lull-lull men automat, 150HK, drag.

Gick förbi en gammal SAAB 900 i går och jag blev sjukt sugen på en gammal veteranbil som jag gissar att dom går som försäkringsmässigt.

Stämmer bra med den bild jag har ute i trafiken, tycker man ser ID.4 hela tiden.

I går såg jag den första EV6:an som inte var min eller en demobil. :slight_smile:

Här i Malmö dominerar Etrons, Tesla och lite ID.3 - väldigt lite ID.4:or av någon anledning.

Men såg en blå EV6 häromdagen.

I Göteborg kryllar det av ID.4 och Polestar. Men även många Tesla och E-Tron

1 gillning

Det strösslas Polestar över alla mellanchefer på Volvo Cars :stuck_out_tongue:

Ja. Vi bor ju i Volvo-land.

1 gillning

Oavsett så är Polestar 2 otroligt billig i leasingavgift. Kommer video i kväll på det.

1 gillning

När det blir dags för byte känns polestar som en het kandidat

Synd att de är lite svårtillgängliga att provköra. Visst, ska jag ha en bil tre år så är det ju ingen jättegrej att ta tåget till nån av de städer där det är tillgängligt, men ändå inte helt smidigt.

Från sajten:
image

Inför kommande årsmodell uppdaterar Volkswagen storsäljaren ID.4 samt dess coupésyskon ID.5. Ny motor och upplysta touchreglage gäller.

Först och främst får de också den nya elmotorn bak som togs fram inför lanseringen av Volkswagen ID.7. En motor med högre effekt som samtidigt är mer effektiv. Därmed landar effekten på den bakhjulsdrivna varianten på 210 kW i stället för 150 kW som på dagens modeller.

Dessutom blir nu touchreglaget under skärmen upplyst. Ända sedan ID.3 lanserades har det varit en gåta hur Volkswagen kunnat släppa bilar där du inte ser var du gör i delar av instrumentpanelen. Touchsensorn används både till att reglera volym och klimatanläggningen.

Dessvärre får ID.4-bilarna vare sig fysiska knappar på ratten så som på nya Passat och de får inte heller den stora 15-tumsskärmen från ID.7 och Cupra Tavascan.

Källa: Volkswagen US (Via Alltomelbil.se)