Så mycket bättre 2020

Kom på att vi inte har någon tråd för årets säsong av ”Så mycket bättre”. Vet inte hur stort intresset är i bubblan men jag tittar i alla fall på programmet.

2 gillningar

Inte så mycket bättre på de andra kanalerna heller så fick bli det i väntan på nyheterna. Kan inte påstå att jag kände igen så många i år dock :thinking:

Har väl blivit lite urvattnat, plockar in artister man knappt hört talas om och då blir det ju inte så bra. För dåligt gage för de etablerade artisterna så då blir det som det blir. Vissa program bör läggas ner när de är på topp men här ska kon mjölkas tills det inget mer kommer.

1 gillning

Jag har koll på alla som är med i år. :flushed:

1 gillning

Du menar att de sänkt nivån när de har med två representanter från Norrköping (Plura och Krunegård) i samma program? :wink:

1 gillning

Benjamin, Plura, Lili och Susie, Körberg resten plockade jag inte :roll_eyes:

Benjamin är ju duktig ändå, det kan ingen ta ifrån honom :+1:t2:

De byter ut lite artister under säsongen också. Lisa Nilsson åkte hem efter förra veckan och framöver dyker Jakob Hellman upp.

1 gillning

Plura är ju med överallt där han får, har aldrig förstått hans storhet. Krunegård är inte min musik direkt. Bara för att jag bor i Norrköping håller jag inte på alla därifrån, jag är ju själv inflyttad. :joy::joy::joy::joy:

Tycker ändå att Eldkvarn hade något i sina bästa stunder (”Limbo” är ett fantastiskt album). Jag lyssnade en del på Laakso men har inte fastnat för Krunegård som soloartist.

Jag är uppväxt i en stad som alltid haft lite mindervärdeskomplex gentemot Norrköping.

Jag tycker faktiskt Carla är behållningen i Eldkvarn och att han aldrig får någon credd, Plura takes it all.

2 gillningar

Vad gör Ana Diaz där egentligen? Hon har ju bara blivit tolkad i de senaste två avsnitten. Inte tolkat någon annan :thinking:

Hon tolkade ”Vår lilla stad” av Eldkvarn i första programmet.

Jodå den såg jag, helt ok tolkning ändå.

I dag gjorde hon en tolkning igen.

1 gillning

Krunegårds show i kväll. :sunglasses:

2 gillningar

Tror mer att det handlar om ett behov av tv-tid som sedan skall förvaltas än gaget.

Lite annat läge nu, Lisa Nilsson hade nobbat, nu när hon inga spelningar hade så accepterade hon. Så rådande läge gör ju det mera attraktivt för artisterna. Annars är 4:an riktiga snålvargar vad det gäller gage vilket gör att de etablerade artisterna annars nobbar som typ Lets Dance. Rikspuckot Almqvist ska ju ha sin bonus för det fina jobb han gör när han främjar för arbetsmiljön. :joy::joy::joy:

Tänker du på Carsten?

Nej, Casten. :joy::joy::joy:

Är det bara jag som tittar plikttroget på det här programmet fortfarande?

Kul att Jakob Hellman blev starstruck av Helen Sjöholm och att han hade varit och sett ”Kristina från Duvemåla” två kvällar i rad.