Så kan nästa Playstation se ut

Från sajten:
https://teknikveckan.com/spel/sa-kan-nasta-playstation-se-ut/


image

Sony har lämnat in ett designpatent i Brasilien tidigare denna månad och det tog inte lång tid innan det hittade ut på internet.

Det är sidan LetsGoDigital som står för fyndet och de skriver att det är väldigt sällan som Sony tar patent på en design som inte massproduceras. Patentansökan har skickats in under klass 14.02 (databehandling och kringutrustning) vilket är samma klass som Playstation 4 fick.

Sony har varit tydliga med att Playstation 5 kommer bjuda på imponerande hårdvara och då krävs bra ventilation så det inte låter som ett flygplan lyfter i TV-möbeln. Det skulle kunna förklara den minst sagt märkliga designen som patentet visar upp. Men vem vet, med lite pianolack och slutfinish kanske den ser helt okej ut.

Via Nordichardware

Thats a negative, hoppas jag…

Kan man flyga till mars med den?

Om den får en fläkt snäppet värre än PS4 Pro lär du i alla fall höra den från mars.

Ser inget vidare ut alls, hoppas det inte blir så. :roll_eyes:

nopp… så kommer den inte seut

Ska ändå in i skåpet, kan vara hur ful som helst!

Nu ska jag vara väldigt olik mig själv och säga att jag någonstans tycker den är lite cool. Ful-cool kanske.

1 gillning

Du kan ju inte ha en Playstation i ett skåp, då brinner den ju upp!

jodå de går finfint, tre 120mm som drar igenom skåpet bara!

Håller med! Fixar man ventilationen bak så är det inga problem :slight_smile: Konsoler ska gömmas så utseendet är skitsamma :slight_smile:

Vad har du för PS4?

Slim shady!

Har du erfarenhet av PS4 Pro?

Yes! Grannen har sin i exakt samma möbel som jag :slight_smile:

Lirar grannen Anthem och andra spel med mycket intensiv grafik?

Yes sir! Inte lökiga Anthem dock :slight_smile:

Så här är det.

PS4 och särskilt PS4 Pro drar igång fläktarna rejält när den blir stressad, min PS4 Pro står ute i det fria och vid mycket grafikintesiva spel är den redo att lyfta.

Det finns massvis med tips på internet om hur en minskar det där det som verkar fungerar bäst är att öppna upp den och rensa ut damm etc. Tryckluft är ett annat tips.

Jag som konsument anser inte att jag skall behöva det.

Vidare är det intressant att höra en Apple-användare argumentera för att man skall gömma industridesign.

Men handlade inte diskussionen om den går att ha i skåp eller inte?

Polaren har haft i skåp sedan PS4 Pro lanserades och den låter, men mår bra :slight_smile:

Jag är helt för att ha fin design framme men både Xbox och Playstation är otroligt fula :slight_smile: