Så här hittar du dina borttappade AirPods Pro 2

Från sajten:


I en video från Apple går de igenom hur deras nya AirPods Pro 2 kan hittas via Appen Hitta.

Det är Apple Support-kanalen på YouTube som publicerat en ny video på hur det hela går till. I och med U1-chipet i de nya AirPods Pro 2 har vi nu möjligheten att se var både hörlurar och laddfodral befinner sig.

Tidigare generationer går också att hitta i Apples app Hitta, men då enbart hörlurarna. Fodralen har vi helt enkelt fått buda hem från Tradera igen efter att vi tappat bort dem.

För att vara helt korrekt så är det väl att fodralet numera har ett U1-chip (ultra wide band) som gör att det går att lokalisera, och mer exakt än hörlurarna. Samma chip som finns i AirTags. Finns även i iPhone 11 och framåt för att underlätta AirDrop, samt i HomePod Mini för att känna av en iPhone i närheten.

3 gillningar

Så är det givetvis! Svårt att hålla alla nummer och bokstäver i huvudet.

1 gillning

Tycker att detta fungerar uselt på mina AirPods Pro 2. Eller om det möjligen är överhuvudtaget på alla Apple-enheter?

Häromdagen hittade jag inte hörlurarna och de var borta från mina enheter i Hitta-appen. Hittade dem till slut och efter att jag öppnat fodralet dök de upp under mina enheter i Hitta-appen.

I dag fick jag en notis om att jag blev spårad av dem och att ägaren (jag) kunde se var jag är. Återigen var hörlurarna borta från mina enheter. Tog fram dem och öppnade fodralet och de dök upp igen.

Om jag måste leta upp lurarna och öppna fodralet för att Hitta-appen ska hitta dem faller ju hela poängen.

Nu när lurarna syns i Hitta-appen testar jag även funktionen att spela upp ljud. Inte heller det fungerar trots att lurarna ligger på bordet framför mig, någon decimeter från telefonen. I appen står bara "Spela upp ljud Ansluter.," och snurrar. :weary:

Köpte du dem nya?
Jag hade det problemet med ett par AirPods Max jag köpte av @DennisKlarin. Jag får för jämnan upp att ”ägaren” till dem kan se var jag är.
Återställt dem flera gånger men utan att det hjälper.

Japp, nya direkt från Apple.

Men det verkar vara något allmänt problem med Hitta för min del. Är inte bara mina AirPods som inte fungerar.

Min iPhone, MacBook och min AirTag kan jag till skillnad från mina AirPods alltid se i Hitta-appen. Men att lokalisera genom att spela upp ljud har jag aldrig fått att fungera. Så här ser det ut när jag försöker ljudlokalisera min MacBook som ligger framför mig på köksbordet:

Fortsätter monologen. Har nu löst mina problem med Hitta. Efter att jag loggat ut från iCloud fungerar Hitta med min Mac.

Mina AirPods Pro 2 hittade jag lösningen för här. Om man går in under Inställningar för AirPods och stänger av Hitta-nätverket fungerar det. Märkligt!

2 gillningar

Problemet är inte löst. Eller det fungerar så länge Hitta-nätverket är avstängt på mina AirPods. Men det slås på av per automatik efter ett tag och då kommer problemet tillbaka.

Fungerar det lika illa på alla AirPods Pro 2 eller är det fel på mina?

Funkar felfritt på både fruns och mina. Frun använder funktionen att pinga caset ganska ofta. :sweat_smile:

1 gillning

Då kontaktar jag Apple. :slight_smile:

Du kör väl röntgen på pudeln när du saknar en? :joy::joy:

X-Ray Vintage GIF by US National Archives

Chattade med Apples support och det var ganska meningslöst. Fick bara göra alla åtgärder jag redan gjort en gång till.

Men jag googlade lite till och snubblade över denna lösning på Reddit: aktivera spatial audio så fungerar även Find My. :astonished:

1 gillning

Nej, det hjälpte inte permanent att aktivera spatial audio. Har fortfrande samma problem med att Hitta-nätverket inte fungerar med mina AirPods Pro 2. :frowning:

Gick in en sväng på MacForum i stan för att se om de kunde vara till någon hjälp, men de kunde bara erbjuda att ta skicka in lurarna på reparation, vilket skulle innebära att jag skulle vara utan lurar i typ en vecka. Lagom premium...

Körde en till vända med Apple Support och nu är de inskickade till Apple via UPS. Ska bli spännade att se hur detta löser sig, då det är ett intermittent fel.

Har UPS hämtat dom ännu?

Japp de kom förbi mitt jobb i förmiddags. Eller det var via något lokalt ombud och inte "riktiga" UPS.

1 gillning

Wednesday, March 22
13:02: We’ve received your product.
13:07: Your repair is completed.
14:46: Label Created
14:59: Your product has shipped.

Snabba reparatörer hos Apple! :sunglasses:

2 gillningar

Nu är lurarna tillbaka. Skickade in i måndags och åter på fredag. Ändå snabbt för att göra en vända utomlands. Jobbade hemma för att kunna ta emot leveransen, men de lades bara i brevlådan.

Eftersom felet var lite till och från tidigare, ska man väl inte ta ut något i förskott, men nu kan jag när jag använder lurarna se både fodralet och respektive lur separat i Hitta-appen. Det har jag aldrig kunnat tidigare. :slight_smile:

Du har väl fått helt nya?