Så fungerar Google Nest Hub på Svenska (Fd Home Hub)

Från sajten:
Så fungerar Google Nest Hub på Svenska (Fd Home Hub)

Google Nest Hub, eller Home Hub som den hette tidigare, lanseras i Sverige på måndag den 27 maj. Men redan nu kan den som importerat den från ett land där den sålts sedan innan börja använda den på Svenska.

Nest Hub är som en Google Home-högtalare men med skärm. Det ger fördelen att den kan visa saker visuellt och göra det lättare att förstå än om det bara rör sig om ljud. Vidare kan du interagera med skärmen och styra allt det som annars krävdes särskilda röstkommandon för. Du kan även spela upp video på den från YouTube men däremot inte från exempelvis Netflix.

Den kan även visa din kalender samt ge annan information som är bra att känna till inför dagen. Nest Hub visar i de flesta fall olika kommandon du kan ge den för att komma vidare och alla dessa kommandon kan du även säga till den. Bra om du exempelvis står och lagar mat och är kladdig om fingrarna och du vill höra nästa ingrediens i ett recept. Just recept är något som framkallar den inbyggda webbläsaren för att visa.

Ringer det på en Nest-kompatibel ringklocka med kamera kommer bilden automatiskt upp på skärmen. Du kan även välja att titta i övervakningskameror som är kompatibla genom att antingen trycka på skärmen eller prata med den.

Trots att det kanske är det enklaste och smidigaste sättet att både få fram recept, spela musik från Spotify eller titta på matlagningsfilmer från YouTube så finns det inget sätt att söka i detalj via ett virtuellt tangentbord. Det är det enda som är synd med den egentligen utöver det faktum att den av någon anledning inte kan hantera Netflix.

Denna versionen har heller ingen kamera inbyggd vilket gör att du inte kan delta i videosamtal via Google Duo men det har storebror Nest Hub Max som ej ännu är lanserad i Sverige.

Reklam: Köp Google Home Nest via våra affiliatelänkar

1 gillning

Tack för video! Kan man spara egna recept på något sätt? Kanske som anteckningar?
Kan man anpassa hemskärmen på något sätt? Tex visa kalender över kommande vecka.
Är just i köket jag är intresserad utav att använda denna så viktigt att den gör det jag vill.

Inga inställningar att tala om nej.

1 gillning

Tror jag avvaktar även om den verkar rolig :slight_smile:

Nice video Peter! UI:et känns dock lite segt. Ser ut som om man måste swipa flera gånger för att den ska fatta vad man försöker göra.

Delvis, men jag kan vara lite hialös ibland också :slight_smile:

Välkommen i klubben :joy:

Jag köptebland annat två google hub och 3 Google Home st i USA i julas men har inte lyckats ändra till svenska på google hub. Kan man göra det och i så fall hur?

Om du tar bort engelska helt som språk så borde de fatta.

Du ändrar alltså i Google Home-appen, det har inte fungerat på svenska förrän för några dagar sedan så prova igen bara :slight_smile:

Tack, fungerade perfekt. Är egentligen helt inkört på Apple så jag har löjligt svårt för inställningar i Android.

Ja inställnignrana för Google Home är verkligen det mest ologiska jag varit med om. Finns på minst 4 olika ställen.