Så fixar du Instagram på iPad

Från sajten:
image

Trots att iPad funnits i över tio år har Instagram bisarrt nog ännu ingen officiell app för iPadOS och de tredjepartsappar som finns lämnar mycket att önska. Att använda iPhone-versionen blir heller inte bra eftersom gränssnittet blir uppblåst och enbart fungerar i stående läge.

Men det finns en nödlösning som fungerar rätt bra.
Instagram har en webb-app med i stort sätt all funktionalitet som iPhone-appen erbjuder (bortsett från notiser) och med iPadOS sätt att hantera webbsidor (de med stöd för det) man lägger på hemskärmen så kan man få den att bete sig nästan som en riktig app.

Så här gör du:

  1. Besök instagram.com från Safari på din iPad

  2. Tryck på delningsfyrkanten och sedan Lägg till på hemskärmen

  3. Nu har du en Instagram-ikon på hemskärmen och när du trycker på den öppnas webbsidan som om det vore en app, dvs den döljer verktygsfältet som vanligtvis finns i Safari och den syns som en egen app i app-väljaren.

4 gillningar

Hej

När jag använder Instagram på min iPad 11 Pro så funkar inte ljudet. På filmer i flödet kan jag klicka och få uppspelad med ljud. Men när man spelar upp Stories så kan jag inte få något ljud. Kan någon annan det?

Med vänlig hälsning,
Carlsson

Testa att trycka på volymknapparna på sidan.

Fungerar tyvärr inte med volymknapparna.

På Safari på min Mac är det liknande problem, men där kan jag lösa det genom att leta upp en video i flödet med ljud, spela den och efter det funkar ljudet även på Stories. Men denna fix funkar inte på min iPad :worried: