Så blir vardagen med en elsparkcykel

Ca 6000!

Ni kan ju inte skriva en helt artikel utan att ange pris :wink:

Nämen se på fan, missade jag att lägga till det!

Edit: och nu finns det i artikeln!

Och mina frågor om batteriet?

Vad jag kan googla mig till så sitter det fast och går att byta, ser dock meckit ut. Bra är dock att man kan montera ett extrabatteri för lite extra juice.

Sorry, missade helt ditt inlägg! Det är inget som gemene man bör ge sig på:

Tjoho! Verkar som att Voi kommer börja med prenumerationer.
Fast bara för företag… men förhoppningsvis går slår det väl ut så att de börjar med detta även för privatpersoner.

Hittade på LinkedIn.

1 gillning

Undra hur förmånsbeskattningen blir :slight_smile:

Damn you Skatteverket!

Hallåj. Har ni koll på vad som skiljer ES2 och ES2L?

ES2L verkar vara något eget påhitt från Elgiganten.

Ett svar tyder på att L står för legal och att den är långsammare än den andra. Dvs max 20. Men de andra går inte mycket mer än så heller.

1 gillning

Har en Vässla Elkick, som tar mig till och från jobbet. Att ta bil är nästan uteslutet i Gbg, trots att min körsträcka är tämligen förskonat från vägarbete och omdirigering av trafiken.

Jag kan cykla, gör det ibland, men sedan jag köpte min Vässla, så det nästan den uteslutande som transporterar mig. Supersmidigt! Nu kan jag ta med den upp på mitt kontor, så här på jobbet behöver jag inte låsa den. Har inte tagit den på shoppingrundor eller bio än, men jag har ett lås.

Köpte ett sådant lås, som hänger med i väskan. Detta är ju inte det säkraste, men om man bara skall in och köpa lunchen, så fungerar det, men låser inte med detta och försvinner i ett par timmar.

Vad det gäller skador och försäkringar, så har inte olyckan varit framme, så jag har ingen aning, men att det är ett supersmidigt trasnportmedel råder det inga tvivel om. Förhoppningsvis förstör inte alla “hyr-kickar” detta?

Och där har Teknikveckan gjort så att jag var tvungen att beställa en ES2 …

1 gillning

Haha Im so sorry!

Får lust att köpa i stället för min elcykel men måste först göra en kalkyl om det är värt. Jag undrar om det finns info om hur många km i aktuell fart på ett batteri?

Räckvidd går inte att specificera exakt eftersom det är så många parametrar som spelar in. Vilken sorts väg,lutning,vikt på föraren,tempertur. Utan man får räkna med den räckvidd som tillverkaren uppgett är bara att bortse ifrån.

Det borde anges i genomsnitt för normal användning. Men dessa som man köper har kanske längre livslängd?
Det har jag faktiskt inte läst någonstans om den totala kapacitet för batteriet.
Med tanke på denna artikeln…

Så vad är genomsnittlig användning? Du ska inte gå efter uthyrningsobjekt. Dom behandlas inte väl och det är inte batteriet som går sönder utan av vårdslöshet

Har läst någonstans att det är även batteriet. Enligt egen erfarenhet så har mina batterier inte hållit så länge som jag förväntat mig och det finns inte sådana längre vilket innebär att min elcykel fungerar knappast nu längre. Det skulle vara intressant att få fram statistik över batterierna livslängd för olika fabrikat.

Du kan inte jämföra din elcyklar och en elscooter som hyrs ut. Totalt olika användningsmönster. Som det står I artikeln är branschen ny så hållbarheten kommer att öka med bättre anpassade scootrar för användandet.