Rykten om Apple Watch Series 5

Möjligt att jag missar poängen, du får gärna utveckla ytterligare :slight_smile:

  • Informationsskillnaden väldigt liten? Det är väl högst subjektivt? Jag personligen skulle sannolikt aldrig kunna använda en produkt som skulle tvinga mig att skrolla för varje kortare text.

  • Inte en dealbreaker? Återigen högst subjektivt. För mig är det en dealbraker, av bl a ovan anledning.

Utöver detta ser jag inte varför klockan prompt skulle vara rund, även om ovanstående saker inte hade någon betydelse.

120% säker. :muscle:t4:

1 gillning

Yeah!

1 gillning

Inget av det jag nämner är subjektivt utan som jag sagt säkert 5 gånger nu så beror det helt på UI:t. Vissa saker gav mer information på Samsungklockan vissa på Apple Watch då de hade löst det på olika sätt.

Att bara titta på en “skiss” som du gör säger ingenting, bästa är att prova.

Anledningen till en rund är för att slippa gå runt med något som ser ut som en leksak på handen (det är däremot min åsikt).

Låt mig agera tolk mellan dig och @Marcus_Attefors.

Ja det blir mindre yta till innehåll med rund klockan. Nej, det spelar ingen större roll för det viktiga får plats ändå. Och det som inte får plats är kanske inte optimalt för en klocka oavsett format.

Enda gången vi får scrolla mer är när någon skickar en roman över SMS.

Jag skulle inte nödvändigtvis kalla den en leksak men den är ack för ful för att ha på min handled i alla fall.

2 gillningar

Tack för visat i intresse!

Men det viktiga får ju inte plats på en rund klocka. Jag vill kunna läsa ett sms som är längre en två stavelser och kunna se föregående meddelande också. Har svårt att se att det kan få plats på en rund klocka,

Kära medmänniska, individ och Patreon - dels är de runda klockor vi provat något större och dels är SMS sällan så långa.

Det största problemet med klockor vi testat är att de är så förbaskat långsamma… fattar inte hur svårt det skall vara.

Ja ställer mig vid spisen - poppar lite / verkar ju fortsätta idag mä :joy::metal:t2:

3 gillningar

Poppar du med vanlig gryta?! Ditt DJUR!

1 gillning

Självklart !!

2 gillningar

Vi får hoppas att det kommer både runda och fyrkantiga  watches så att alla blir nöjda. Har ingen lust att gå runt med ett stor rund klocka som ser ut som en leksak bara för att få plats med allt på skärmen. :slight_smile:

Problemet uppstår när man får text (SMS eller mail t ex) som är flera rader långt (typ mer än 4). Eftersom en rund klocka är bredare på mitten måste radernas längd omformateras hela tiden när man skrollar. Alternativt ha samma radlängd, och en massa tomt utrymme på mittenraderna.

1 gillning

Tror ”bara” på en uppdaterad 4:a i nya material och ny programvara. Troligtvis titan. Gamla armband passar. Det är vad jag tror…:crazy_face::speaking_head:

1 gillning

Så blir de säkert

…vilket är bl a det jag har tagit upp varje gång formatet har kommit på tal. En rund klocka är pga formen bredast på mitten och där får det således plats med mest information på en rad. Alla andra rader, ovanför och under, kommer vara kortare och plats för mindre information. Så är det inte på en kvadratisk/rektangulär klocka. Det medför dessutom att man ofta inte behöver skrolla på en sådan, vilket man då behöver göra oftare på en rund och att behöva skrolla är av ondo enligt mig. Så lite sådant som möjligt :slight_smile:

För övrigt så upplever inte jag några problem med hastigheten i min klocka, som @Esse gör. Min går som en klocka, pun intended.

Tror du kommer få helt rätt i det.

1 gillning

Apple Watch är inte långsam men de klockor från Huawei och gänget som vi testat är det.

ELLER göra någon slags scroll med perspektiv, tänk dig starwars-introtexten fast bara raden i mitten är "nära", sen scrollar det bortåt igen. Jag hade köpt!

(Ja, jag skojar)