Rykte: Sensorpanelen på iPhone 14 Pro-serien försvinner

Fattas bara att kamera bumpen försvinner och lite fyrkantig design så har vi en Samsung :wink:

Tycker SAL förklarar läget bra

1 gillning

Flärp eller hål, ja man får se. Jag tror rent tekniskt att det inte spelar så stor roll. Syftet att ändra en design kan vara rent marknadsföringsmässigt. Att folk kan se att den personen har den nya iPhone 14. Lite status helt enkelt. Om den ser i princip ut som iPhone 12 eller 13 serien så blir det inte samma sak.

Från sajten:


WWDC22 Keynote är över men WWDC22 håller på i full fart för utvecklarna.

Apple har flera föreläsningar och flera föreläsningsvideor till detta. I en av sina videos för AR funktioner dyker det plötsligt upp en ny design på iPhone. Istället för notchen ser vi nu ett liggande utropstecken.

Vi får anta att det inte varit planerat då i resterande videos visas den gamla designen upp. Vi kan även anta att det är designen på iPhone 14 vi får se här.

Vad tycker ni om designen? Är ett friliggande utropstecken att föredra framför notchen?

Vill ni se hela videon hittar ni den här.

1 gillning

Vet ej faktiskt. Tror man måste få känna på det i verkligheten. Rent spontant är det inte så snyggt och kan man inte utnyttja ytan runt vinner man ju inte så mycket på det.

1 gillning

Jag behåller hellre notchen. Men jag är också en vit grinig bakåtsträvande man i fyrtioårsåldern som tycker allt var bättre förr.

3 gillningar

Ungefär som jag då men dessutom Android-användare som grädde på moset :blush: Sett det tidigare och föredrar det, desto mindre döyta desto bättre. :blush:

1 gillning

Tramsigt, de säger tydligt att du kan göra en egen animation för att visa hur du kan scanna med AR och detta är då tagit som exempel från en app som gör detta. Appen är inte ens gjord av Apple. Så med andra ord nej, detta är inte en läcka på hur nya iPhone kommer att se ut.

”That shows an iPhone panning back and forth…”

Hela meningen är

"It's great to leverage the built-in coaching animations, but you can also create your own onboarding instructions that relate to your app, like this example from the app DoodleLens that shows an iPhone panning back and forth in front of a doodle."

Uppriktig sagt bryr jag mig inte, flärp eller utropstecken.
Efter några dagar såg jag ingen flärp och har inte ägnat den många, om ens några tankar öht sedan dess.

1 gillning