Rykte: Apple Watch Series 8 kommer troligtvis inte få raka kanter

Från sajten:
image

Läckta CAD-ritningar påstås visa att årets design på Apple Watch stannar minst ett år till.

Det är sällan Apple gör några större förändringar två år i rad. Ett av de senare tillfällena var när iPad Pro ökade skärmstorlek år 2017 till 10,5 tum för att nästa år få en helt ny design. Många blev besvikna i år när Apple Watch Series 7 inte var det som alla rykten hade påstått med raka kanter, utan behöll sin klassiska bulliga form.

Told you it was disappointing.
Upon receiving CAD files and images, this will be the only noticeable change in design from the Series 7 to the Series 8.
More info soon at @iDropNews pic.twitter.com/GQC40eIwk3

— LeaksApplePro (@LeaksApplePro) November 18, 2021

Nu verkar det som att alla dessa röster återigen blir besvikna när läckta ritningar på Series 8 visar att samma design behålls. Den enda skillnaden som LeaksApplePro pekar ut är högtalarna som fått två utgångar.

Via: iDropNews

Hoppas (och tror) att det stämmer

2 gillningar

Nej, många blev inte besvikna. Ett fåtal som upprepat andras rykte blev det, men de är inte många.

2 gillningar

Några få högljudda (läs @Marcus_Attefors) blev besvikna.

1 gillning

Vad bra, hoppas det är en skittråkig uppgradering så jag inte ”måste” byta från 7an. :sweat_smile:

Ungefär som twitter då? :slight_smile:

1 gillning

Jag hade kanske ändrat uppfattning om designen hade ändrats och man sett klockan i verkligheten. Men som den såg ut på renderingarna så gillade jag inte vad jag såg. Den såg krystad ut, som att nu ska allt få raka kanter även om det blir sämre känsla och utseende.

Jag hade gärna sett en rund Apple Watch. Och så tycker jag lite att den nuvarande designen börjas kännas lite “gammal”.

Jaså, och det vet du?

Tack för info, källhänvisning hade suttit som en fläskläpp.

Just därför är det ju aktuellt till S8. Nuvarande S7 har noll stora förändringar jämfört med S6.

1 gillning

Vi vet att du är besviken men det där är trots allt inte sant

2 gillningar

I Apples mått mätt så är väl en större skärm en ”större förändring”? :sweat_smile:
Det går väl att jämföra S7 med S4 i evolution åtminstone.

1 gillning

Ehm, är det inte? Kan du då upplysa mig om vilka dessa stora förändringar som S7 fick som inte S6 har? Skärmen är ingen stor förändring så vilka finns?

För protokollets skulle så är ”besviken” ett alldeles för starkt ord för att beskriva vad jag tycker. Däremot tyckte jag det var synd, jag är less på den nuvarande formfaktorn som numera känns gammal och den som kom ryktesvägen kändes som ett bra skifte. That’s it.

Sned jämförelse i mina ögon, mycket större skillnad på skärmen mellan S3->S4 än S6->S7 och lägg därtill skillnaden i prestanda.