Rykte: Apple släpper snart en Android-app för Apple TV+

Från sajten:
image

Nu när till och med vår Android-älskande forummedlem Pao har upptäckt Apple TV+ verkar det som att Apple är på väg att lansera en Android-app inom kort.

Av någon oförklarlig anledning finns det fortfarande ingen Apple TV+-app för Android, trots att tjänsten har funnits i flera år. Däremot har Apple släppt appar till de flesta TV-apparater, deras operativsystem och en rad olika smarta streamingboxar. Enligt Bloombergs Mark Gurman är Apple nu nära att släppa en app även för Android som kanske kommer redan idag.

Majoriteten av Apples tittare kanske inte föredrar att se på mobilskärmar, men vid längre resor, i kollektivtrafiken eller till och med i bilen kan det vara rätt trevligt att slå på en film eller serie för att få tiden att gå.

Via MacRumors

1 gillning

Hinner den komma innan mina sötebrödsdagar är slut tro :blush:

Nya Beats-lurarna verkar ha fler funktioner i Android också.

Vissa medier såg jag nu att de rapporterar att den kan komma redan idag.

1 gillning

Appen är nu släppt och du kan signa in med hjälp av Google account

Väntar på en recension av @pao.

1 gillning

Appen gick lysande att installera och gör vad den skall. Så inget att klaga på ännu, snygg och trevlig. Dock tycker jag reklam för program i början av avsnitt är en tråkig upplevelse. Nu har jag ju gratis men för de som betalar skall ju inte behöva detta kan jag tycka.

2 gillningar

Flera tjänster har börjat med det, tyvärr.

Är väl typ bara Netflix av de amerikanska bolagen som inte gör det än? Både Max, Amazon och Apple kör ju trailers på annat innan.

1 gillning

Även SkyShowtime spelar upp trailers har jag för mig.

1 gillning

Det sjukaste är ändå när man går på bio, betalar hutlöst dyrt för att se en film, och får se både reklam och trailers innan filmen börjar – och så försöker de sälja in att film är bäst på bio.

1 gillning

Ser om Game of Thrones (MAX) nu och får inte upp några trailers, men på Prime får jag det.

Däremot finns nog ingen Cast funktion till Chrome cast. Men nice att det finns en app för de som behöver

Men är det så på deras högre nivåer av abonnemang. Kan inte minnas att jag får reklam på Disney plus/ Max / Prime
Eller så är jag så pass inne i ATV+ att jag glömt :blush:

Har reklamfria abonnemangen och får trailers ibland.

Hatar det verkligen!

3 gillningar

Tror de bara har det på nyare produktioner!

Den här utvecklingen hoppas jag att vi slipper (gäller Hulu).

ATV+ har ju dock reklam för andra av sina egna serier/filmer som man brukar få hoppa över när man startar ett avsnitt av någonting. Sådär håller SkyShowtime på med också, vilket stör mig enormt.

1 gillning