Rykte: Apple jobbar på en docka till iPad

Från sajten:
image

Det har länge ryktats om att Apple jobbar på att ta fram en HomePod med en skärm och nu ryktas det om att de även kommer ta fram en iPad-docka som kan lanseras redan under 2023.

Det är Mark Gurman som återigen står för ryktena och han skriver att Apple jobbar på en iPad-docka som vi kan placera vår iPad i för att enkelt kunna ha den till exempel i köket. När vår iPad är dockad så kan vi ringa FaceTime-samtal och eftersom dockan har inbyggda högtalare så blir det en lite trevligare upplevelse. Utöver att ringa FaceTime-samtal så kommer det underlätta om man vill ha en central hubb i hemmet där man kan styra sitt smarta hem, sätta på musik eller kika på recept medans man lagar mat.

Google visade upp en liknande produkt på sitt senaste event där de presenterade en laddningsstation med högtalare till Pixel Tablet. Gurman avslutade med att meddela att produkten kommer se dagens ljus någon gång under 2023.

Via MacRumors

1 gillning

Kan bli nice!!!

Låter som en alldeles för dyr pryl, jag har svårt att se någon skaffa en iPad bara för att ha den ståendes i ett glorifierat ställ i köket.

En renodlad ”Apple Nest Hub” hade jag mer förstått.

1 gillning

Det här är ju prylen som ska få sådana som @Marcus_Attefors att ta sin iPad från skåpet den ligger undangömd i och placera den i köket i stället.

Detta hade fått mig att använda min iPad mer än när de släpper betorna i juni.

Exakt så!

villhöver!

Känns som det skulle kunna vara en praktisk pryl.

En bra idé. Men Apple kommer väl i vanlig ordning sälja tillbehöret för 4000 kr så att ingen vanlig människa tycker det är värt.

Med tanke på hur mycket de säljer av allt så verkar det finnas många ovanliga människor.

Avbetalning FTW!

Känns en aning märkligt tycker jag om det inte tillkommer någon feature jag inte kan komma på. Magic Keyboard gör ju samma jobb idag och högtalarna iallafall på iPad Pro är ju galet bra.

Tänk om den har inbyggd projektor, yummy.

Inte sett en enda i det vilda. Dock många skal och tangentbord från tredjepart.