Rycka ur tänder

Har precis opererat ut en tand, eller ah en vecka sen. Men har lika ont fortfarande. Är det helt normalt ? Visdomstand.

Nej, det är inte normalt. Ta kontakt med tandläkaren.

Min syster var hemma från jobbet en vecka och hade extremt ont. Är nog väldigt individuellt. Ring och hör med dom.

fy fan i helvete… jag var sjuk 2 veckor efter det

Det är nog som @pao säger, väligt individuellt. Jag hade lite småont i två dagar, sen var det bra.
Du bör dock kolla upp om det ryker ur tanden, det är inte normalt… :wink:

2 gillningar

Kanske fastnat en kvävefylld majsboll mellan tänderna.

1 gillning

Har dragit ut alla mina visdomständer och det har aldrig gjort ont mer än några dagar.

Jag skrev ju ganska kort, men när jag drog ut mina två visdomständer hade jag ont i ett par dagar vid den första. När den andra togs. Ort fortsatte smärtan dag tre, då ringde jag och fick besked att komma in direkt. Visade sig vara en inflammation.

När jag drog en övre visdomstand så mådde jag fint efter några timmar. Ingreppet tog ca 15 minuter…
När jag “drog” en undre så tog det 45 minuter hos kirurgen, tog veckor att sluta vara blå och öm och nästan tre dygn innan det slutade blöda.
Det är nog inte helt vanligt att det blir så, men det händer helt klart.
Om “ont” är öm snarare än smärta så är nog allt lugnt, om det gör ont “på riktigt” så ska du nog fråga läkaren/tandläkaren för säkerhets skull :slight_smile:

Hahaha fan fel stavat

1 gillning

När jag drog en tand för ett år sedan så sa tandläkaren till mig att om det gjorde ont i mer än ett par-tre dagar så skulle jag höra av mig så jag skulle kontakta tandläkaren om jag var du.