Rosta brödet med nya Xiaomi Toaster

Från sajten:
image

Är du en människa som gillar rostat bröd och prylar så har Xiaomi en nyhet till dig. Nu har de lanserat en brödrost som dock är utan smarta funktioner.

För dig som gillar produkter från Xiaomi så har de nu smugit ut en ny produkt på den svenska marknaden. Deras nya Xiaomi Toaster är en sedvanlig brödrost så inga smarta funktioner här inte utan det erbjuds det sedvanliga. Den har sex olika rostningslägen samt ett tiningsläge om man vill ha lite mjukare bröd till frukosten.

Som så många andra brödrostar på marknaden så har den möjlighet att värma upp lite större bakverk ovanpå brödfacken. Just brödfacken är 35 millimeter breda så perfekt för dig som gillar lite tjockare skivor.

Rekommenderat pris för Xiaomi Toaster är ungefär 350 kronor och den finns att köpa från olika återförsäljare.

Källa: Xiaomi

Det finns en funktion jag skulle vilja ha och det är batteri. Den ska ha en enkel laddningsplatta där den står i köket och på helgerna kan man ställa den på bordet och rosta mackorna där utan att böka med sladd och kontakt...:smiling_face:

5 gillningar

En brödrost från Tesla som rostar ett svart X på mackorna.

Vilken mardröm..:scream:

1 gillning

Tesla Cybertoast X

1 gillning

Fan vad smart! Jag rostar nästan aldrig bröd för vår brödrost lever till vardags i ett skåp och jag orkar sällan ta fram och plugga in den.

Ja, jag tycker det borde vara en säljande idé. Massor av människor har den ju på annat ställe och det skulle vara superfint att istället direkt vid bordet få nyrostat. Vet inte om de har så hög effekt att det är svårt med batterier, men större(och kanske viktigare) problem har ju lösts förr..:smiley:

Det kommer nog något här får vi hoppas - detta är ju lite på vägen: Äntligen kan vi få se trådlösa produkter i våra kök

1 gillning

Kan vi driva stora maskiner som gräsklippare och bilar på batteri borde man väl kunna lösa en brödrost. Den behöver ju inte ens kunna rosta speciellt många skivor bröd egentligen bara så det räcker för en helgfrukost åt en familj typ.

1 gillning

Makita har batteridriven kaffemaskin och mikrovågsugn. Om något gör en brödrost så är det nog Makita.

1 gillning

Frågan är nog hur pass stor brödrost du kan tänka dig att ställa på köksbordet.

2 gillningar

Ki är ju helt klart ett steg på vägen. Då borde ju vissa apparater kunna få ett batteri. Visst kan man ha inbyggda plattor, men den stora vinsten är ju om man kan flytta runt saker lite. Även en mixer som exempel. Säg att hustrun heller på och skär morötter och jag vill lajva @Hakan_Ander och sno ihop en drink på Redbull och vodka och så har hon brett ut sig och jag kan enkelt ställa mig i ett hörn och få ihop min drink. Världsklass helt enkelt. :partying_face:

Man kör in den i köket med en pirra. :joy::joy:

1 gillning

Och båda är tämligen menlösa, och fruktansvärt batteritörstiga