Har du en eller flera rörelsesensorer från Philips Hue så finns det goda nyheter. En uppdatering till dessa ger förbättrade möjligheter för ditt smarta hem.
Philips Hue har börjat släppt en uppdatering till sitt system för smart belysning. Denna innehåller bland annat en förbättring när det gäller rörelsesensorer från tillverkaren. Nu blir det möjligt att ha tio stycken tidsluckor för såväl inomhus- som utomhusversionen av rörelsensorn.
Uppdateringen finns tillgänglig nu, bara se till att uppdatera till senaste versionen av Hue-appen.
10 kanske är overkill för de flesta men det var väl bara en innan? Man kanske vill ha fler än natt/dag pga att solen ligger på rummet vissa tider t ex. Natt/morgon/dag/kväll ser jag användning för iaf.
Det beror väl kanske på hur man ser det. Två intervall såg jag det som. Du kunde dela dygnet i två olika tidsintervall genom att definiera ett intervall och sedan så blev resten av dygnet det andra.
10 låter kanske lite mycket men jag klagar inte. Det känns som att jag skulle kunna ha nytta av 4...
Trevlig nyhet. Flexibilitet är (nästan) aldrig fel.
Flera intervaller i detta fallet är riktigt bra. Jag kör rörelsesensor på toaletten och har flera olika ljusstyrkor beroende på tid och lux-värde.
Om vi bortser från lux-villkor så har jag det så här
6:00 - 7:00 Vardag 3-5%
6:00 - 9:00 Helg 3-5%
7:00 - 20:00 Vardag 100%
9:00 - 20:00 Helg 100%
20:00 - Skallarmet aktiveras Alla dagar 10%
Skallarmet aktiverat 3%