RolexJockes humortråd!

Ja, den där produkten var inte det mest genomtänkta. Inte bara för att det inte gick att ladda den under användning, den är ju dessutom extremt oergonomisk.

Tycker designen är genial. För att lära användarna att inte sitta med en trådlös mus inkopplad med en sladd hela tiden. Genialt.

5 gillningar

4 gillningar

IMG_3153

14 gillningar

@Erik

bild

5 gillningar

1 gillning

3 gillningar

:roll_eyes::flushed::smiling_imp::stuck_out_tongue_winking_eye: A man calls Pizza hut to order a pizza...
CALLER: Is this Pizza Hut?

GOOGLE: No sir, it's Google Pizza.

CALLER: I must have dialed a wrong number, sorry.

GOOGLE: No sir, Google bought Pizza Hut last month.

CALLER: OK. I would like to order a pizza.

GOOGLE: Do you want your usual, sir?

CALLER: My usual? You know me?

GOOGLE: According to our caller ID data sheet, the last 12 times you called you ordered an extra-large pizza with three cheeses, sausage, pepperoni, mushrooms and meatballs on a thick crust.

CALLER: Super! That’s what I’ll have.

GOOGLE: May I suggest that this time you order a pizza with ricotta, arugula, sun-dried tomatoes and olives on a whole wheat gluten-free thin crust?

CALLER: What? I don’t want a vegetarian pizza!

GOOGLE: Your cholesterol is not good, sir.

CALLER: How the hell do you know that?

GOOGLE: Well, we cross-referenced your home phone number with your medical records. We have the result of your blood tests for the last 7 years.

CALLER: Okay, but I do not want your rotten vegetarian pizza! I already take medication for my cholesterol.

GOOGLE: Excuse me sir, but you have not taken your medication regularly. According to our database, you purchased only a box of 30 cholesterol tablets once at Lloyds Pharmacy, 4 months ago.

CALLER: I bought more from another Pharmacy.

GOOGLE: That doesn’t show on your credit card statement.

CALLER: I paid in cash.

GOOGLE: But you did not withdraw enough cash according to your bank statement.

CALLER: I have other sources of cash.

GOOGLE: That doesn’t show on your latest tax returns unless you bought them using an undeclared income source, which is against the law!

CALLER: WHAT THE HELL!

GOOGLE: I'm sorry sir, we use such information only with the sole intention of helping you.

CALLER: Enough already! I'm sick to death of Google, Facebook, Twitter, WhatsApp and all the others. I'm going to an island without the internet, TV, where there is no phone service and no one to watch me or spy on me.

GOOGLE: I understand sir, but you need to renew your passport first. It expired 6 weeks ago...:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 gillningar

Ett reellt problem.

IMG_4652

4 gillningar

Älskar MM faktiskt, bäääästa muuuuusen!

Vad används Pantone till egentligen, tryck har jag trott?

Häromveckan hade vi en målare på kontoret som fått en Pantone kod från arkitekten, han sa att färgbutiken inte kunde översätta den.
Jag hittade snabbt en konverter och han högg på första bästa RAL jag fick fram, men senare hittade jag bättre matchningar när jag hittade en översättare till NCS.

Men var Arkitekten dum som angivit färgen i Pantone eller vad färgbutiken kass?

Jag erbjöd honom mitt visitkort också, för att kontrollera färgen, men det ”gick inte” :sweat_smile:
Färgen blev ju inte perfekt tyvärr, såg bra ut blöt men för mörk när den torkat…
Men bara jag som stör mig, jag ville ringa och be dem ta ut en ny burk till sista strykningen men det tyckte chefen var onödigt :sweat_smile:

Finns ju så många olika system. Sist jag köpte färg så hade de en maskin som blandade färgen. Tänker att Pantone borde fungera bra för målare också. Men jag vet inte.

Arkitekten var fullständigt ute och cyklar om man anger väggfärg i Pantone. Pantone används främst i grafiskindustrin och tex mode medan bygg använder NCS eller RAL. CMYK används ju mest inom tryck.

Men jag har varit med om att kunder vill ha tex en laminat så nära sin logo som möjligt och då behövt översätta CMYK till NCS eller RAL för att kunna hitta motsvarande laminat

Är det befintliga färger finns ju färgmätare men de är rätt kostsamma för tex NCS.

Sedan är detta med färger komplicerat. Det bästa är att ta fram kartor eller prover och titta och jämföra. Man tappar en del i översättning. Tex skall man måla om hemma så brukar jag köpa en 0.7L och provmåla lite :blush:

1 gillning

Då var det säkert bara så att de tagit den från vår grafiska profil då kanske? Man kan ju tycka att arkitekten borde översatt till en bra NCS-matchning.

Jag försökte få dem och använda färgmätare, men han var tvärsäker på att de grejer i rätt färg vi hade inte skulle fungera i mätaren :stuck_out_tongue:

Jo, jag har ju försökt färgmatcha hela vårt hus, så vet hur svårt det kan vara :smiley:

2 gillningar

Driver med min son, fick upp detta minne idag på Facebook :joy:

6 gillningar

12 gillningar

7 gillningar

3 gillningar