RolexJockes humortråd! (2022)

2 gillningar

1 gillning

3 gillningar

Där har du en bild på varför Sverige inte behöver vara jätteoroliga för en rysk invasion.

3 gillningar

Någon som kommer ihåg :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Ännu en drönare över Stocholm.

4 gillningar

2 gillningar

3 gillningar

Cred till Philip Syrén.


1 gillning

2 gillningar

Är det inte att bli hög som är grejen med droger?

Inget att ohm-a sig över

FJo6qtRWQAUdU7s

5 gillningar

3 gillningar

En tysk råkade krocka. Han stapplade ut ur bilvraket och grät: ”mein BMW, mein BMW!”

En åskådare säger på sin skoltyska: ”strunt i bilen, din vänstra arm är borta, du behöver vård.”

Tysken tittar där han nyss hade en vänsterarm och utbrister: ”mein Rolex, mein Rolex!”

5 gillningar

Helmut Kohl var ute och åkte i sin stora Mercedes. Det blev stau så chaffören körde av på små vägar och kom in i ett litet samhälle. På vägen ut ur dorfen så körde han på en griskulting. Kohl sade då att det är ju val år så du får ta grisen med dig och göra upp med bonden så det inte blir något efterspel. Chaffören gick iväg, efter flera timmar kom han tillbaka med en stor korg full med godsaker och mössan på svaj samt krafitgt berusad. Chaffören slänger in korgen och sätter sig. Kohl säger, men du skulle ju göra upp med bonden vad är detta. Jag sade som du sa, jag är Helmut kohls chafför och jag körde över svinet

2 gillningar

So conservative

1 gillning
1 gillning

Den mannen är ju otäck på riktigt. Jag har ofta funderat på om människan är som bäst och godast ensam eller i grupp. Min slutsats är att människan i grunden är god och att vi blir ännu bättre i grupp. Det mest basala exempelet är dödsstraff där det är fullt mänskligt att önska livet ur någon som mördat dina barn. Men människan som grupp säger nästan alltid nej till dödsstraff.

Demokratiska val sker ju dock individuellt. I valkampanjer finns andra möjligheter att tala till människans sämsta sidor och människor som naturligt inte är goda(eller hur man nu ska beskriva dem) möter inte heller gruppens motstånd. När politiker och andra upptäckte att de via sociala medier kunde nå ut till väljare eller medborgare helt utan filter uppstod ett nytt läge. Det har vi inte hittat några verksamma metoder mot ännu. Fram till vi hittar nya sätt att hantera sociala medier i demokratiska processer kommer livsfarliga typer likt Brian Kemp att röna stora framgångar. Vi borde alla bäva.

2 gillningar