RolexJockes humortråd! (2023)

IMG_6066

Vi hade ingen radio i bilen när jag var liten. För att pappa ville höra om något gick sönder.

4 gillningar

333684819_5957182187722301_6655946239733675635_n

Från the Basic Apple Guy. Lesser known Apple Watch Workouts:
Outrunning The Infected.

1 gillning

Unfortunately once an Apple Watch detects you've been infected:

2 gillningar

Jag och frugan är barnfria i helgen så googlade på roliga saker att göra i Stockholm och fick upp ett rätt intressant Google-förslag.

3 gillningar

Bara att börja uppifrån och beta av listan. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Du måste ju ha klickat på en av de där, berätta.:sweat_smile:

Ser framför mig hur jag kommer säga till hustrun att vi låter google styra nästa barnfria helg. Vi skriver "roliga saker att göra i stockholm" och väljer rad tre..:laughing:

Blir kanske kombinerat med bakningen då så brödkaveln ser till att det inte blir fler barn.

Testade Malmö
Inte alls lika roligt som Stockholm :wink:

2 gillningar

Finns inget roligt att göra i Ume.

2 gillningar

Vad förväntar du dig med DuckDuckGo :smile:

1 gillning

Google har inte mer kul i Umeå. DuckDuckGo föreslog ju iallafall andra ställen. :rofl:

8 gillningar

Är det Google eller Expressen.se som ligger bakom


:slightly_smiling_face:

1 gillning

10 gillningar

3 gillningar

För ca 25 år sedan sköt jag en kolvring i min Simca, under ett veteranbilsrally.

Under det efterföljande reparationerna så tappade jag ner en 10mm hylsa på garagegolvet. Den hittades aldrig. Men bilen sattes ihop ändå.

Ett par år senare är jag ute och kör min Simca och jag hör något som börjar skramla under bilen. Släpper gasen och då smäller det till och det rasslar under bilen. Som om jag kört över något.

Jag stannar men det är tidigt på våren och mitt i natten så jag ser inte så mycket, men det rinner i gen olja i alla fall, så jag åker hem.

Nästa dag så åker jag till farsan (han är ju gammal bilmek) och vi åker ut så han får lyssna, men inget hörs ju längre, så vi stannar, öppnar huven och.

Det går någon minu så säger farsan att han vet vad för fel det var. Ett rätt stort hål i kåpan mellan växellådan och motorn. Den är i aluminium.

Och några sekunder senare säger han. Jag vet vad som orsakat hålet.

Japp, den 10 mm hylsa som försvann två år tidigare. Den låg nu uppe på startmotorn.

7 gillningar