Robotdammsugare

Hej!

Tänkte kolla med er ägare av robotdammsugare, vilken modell har ni, hur länge har ni haft den och hur nöjd är ni med den?

Har själv en iRobot Roomba i7, haft den drygt 2 år och tycker den har levererat över förväntan. Appen tar orimligt lång tid att få kontakt med dammsugaren (verkar inte förbättras med tiden heller) utöver det så får jag säga att jag är väldigt nöjd.

Minns inte när vi köpte vår Roborock S5 men mer än 2,5 år sedan skulle jag säga.

Den trummar på, inga konstigheter.

Roborock S7 med tömningsstation. 6 månader, inget larv den rullar på.

Roborock S7, närmare två år. Går fortfarande som en dröm.

Ni med roborock, hur tycker ni appen fungerar?

Roborock S5 och någon annan roborock, haft i några år, aldrig något strul för oss.

Använder Mi Home-appen, funkar utmärkt.

Den är helt okej, iallafall Roborock appen. Har även fixat en Roborock S6 till min morfar som är lite gammal och skröplig, har hans robot tillagd i samma app, gillar att man kan styra den även fast vi befinner oss på olika nätverk. Bra mycket lättare att koppla upp sig till roboten i appen och hjälpa honom ifall den strular än att faktiskt behöva åka dit fysiskt och fixa det som eventuellt behöver fixas.

1 gillning

fungerar bra, eller jag ställde in allt som behövdes ställa in sen startar jag den med home assistant, så använder den inte regelbundet

Använder väldigt, väldigt sällan appen.

Kör dammsugaren i HomeKit.