Roborock S5 missar nya funktioner

Från sajten:
https://teknikveckan.com/xiaomi/roborock-s5-missar-nya-funktioner/




Xiaomis helt galet populära dammsugare Roborock har lanserats i Europa och modellen heter RoboRock S6.

Den nya modellen har två funktioner som länge varit starkt efterfrågade hos Xiaomis användare och det är rumsuppdelning och att kunna dammsugaren kan registrera (komma ihåg) två våningsplan.

De här två funktioner har sedan tidigare sagts komma till den tidigare modellen RoboRock S5. Nu har dock Roborock gått ut på sin facebooksida och meddelat att det inte kommer att hända inom en snar framtid.

Så för alla som har bråttom att få de senaste funktionerna så blir det att införskaffa en Roborock S6.

ProShop planerar att ha Roborock S6 i lager runt 20 maj och den går redan nu att köpa via deras hemsida för 6490kr. Spelar våningsplan och rumsuppdelning ingen större roll så finns Roborock S5 hos Webhallen för endast 4289kr just nu.

Länkarna är affiliatelänkar.

1 gillning

Roborock S5 beställdes igår… :+1:

2 gillningar

Men NEEEEEEEEEEEEEEEJ!

1 gillning

Bara beställa den senaste! :wink:

Vad innebär rumsuppdelning?

1 gillning

Att du kan dela upp kartan över ditt hem i olika rum.
Exempelvis så vill jag bara ha städat i köket 20:00 (efter att jag lagat mat) medan hela lägenheten ska städas kl. 10:00.

2 gillningar

Kan man inte göra så med zon inställningen?

Hur mycket stökar du när du lagar mat? :joy::joy::joy:

Okej, tack för förklaringen. Känns ju som en funktion man gärna vill ha antar jag.

Hur är Roborock när det kommer till trösklar? Klarar den standardtrösklar i en lägenhet?

1 gillning

S5 klarar 2 cm höga trösklar. Har trösklar som är på gränsen här (50-talslägenhet) men den klättrar över efter att ha kämpat lite.

2 gillningar

Hur ser tröskeln ut? Kan du ta bild?