Roadtripp, Sthlm-Tyskland-Danmark

Okej för jag hittade detta. Där verkar Sverige vara öppet
Screenshot_20200905-152116_Chrome

Vi kan vara överens om att det är inte det lättaste att hitta korrekt info om det. Vilket soppa!:joy:

1 gillning

Vi var i Berlin förra sommaren. Bara 23 mil från Rostock. Underbar om man gillar storstäder. Mycket historia om man gillar ww2.

Körde om Stralsund på vägen hem och det var också en mysig stad.

2 gillningar

Jadu, när vi åkte till Bornholm (sommarhus) i juli, vicken soppa att hitta rätt information vad som gällde. Läste hur mycket som helst på danska polisens hemsida, ringde försäkringsbolaget ett par gånger och även SOS Alarm i Köpenhamn :slightly_smiling_face:

Håller med dig om det :slightly_smiling_face:
Var du på Flugtmuseum på Check Point Charlie. Var där 1989 på sommaren och även i Östbelin där jag gick över Check Point Charlie. Körde transitväg från Nurnberg.

När @Hakan_Ander nämnde bropass så slog det mig, jag har ju ju ett avtal, kan skapa iticket åt er om du vill i så fall, så slipper du skaffa ett eget avtal.

Screenshot_20200905_164027_com.android.chrome

6 gillningar

Denna resa blev ju aldrig av. Nu är vi på gång igen. Nu ska vi åka till Champagne för att dricka Champagne. Något ska man ju göra på semestern…:smiley:

Planen är att åka Helsingborg-Hälsingör-Neumünster-Dortmund-Reims-Paris-Cochem-Lübeck-Köpenhamn-Göteborg. Många endagsstoppare då vi planera flera ganska korta etapper. Målet är som sagt Reims för att dricka Champagne i Champagne.

PS. Inser att när tråden skrevs nämnde jag aldrig Reims. Men det var en tanke som dök upp redan då, under planeringsstadiet, men Coronan hann väll till och med stoppa mig från att skriva om den delen av planen.

3 gillningar

Låter ju som ett alldeles utmärkt sätt att spendera semestern på! :grinning:

Såg att planen var Helsingborg - Helsingör nu, men ändrar ni er och ska ta bron så gäller inlägget ovan fortfarande! :stuck_out_tongue:

1 gillning

I september förra året gjorde vi Rödby - Puttgarden ner och Rostock - Trelleborg tillbaka. Den sistnämnda var både billigare, bekvämare och mer utvilande än att hänga på vägen genom Danmark. Nu sov vi iofs i husbilen (vilket man inte får på färjan) men vi var för trötta efter 9 dagar med Urban Explosion (urbex) i forna Östtyskland för att lägga tid på att sova i hytt.
Såg nu att ni ska västerut och via Helsingör så då faller alternativet Trelleborg.

2 gillningar

Nu kanske ni redan åkt men vi tog en privat guide i Champagne från denna arrangör

https://www.champagne-tour.com/

Mycket lyckat :slightly_smiling_face:

Champagne är fantastiskt, kul :slightly_smiling_face:

Bon Voyage

3 gillningar

Tack! Det där ska vi titta på. Tidigare när jag varit där har en kompis fixat allt då hans hustru jobbar på en vinimportör. Så har de gått och skiljt sig…:man_shrugging:

Okej då förstår jag att det varit bra :slightly_smiling_face:

1 gillning