Ring lanserar liten billig dörrvideoringklocka

Från sajten:
image

Amerikanska företaget Ring har precis presenterat en ny dörrvideoringklocka. Det är företagets minsta och billigaste modell någonsin.

Ring Video Doorbell Wired är en stilren och minimalistiskt designad dörrvideoringklocka med funktioner som HD-video, tvåvägskommunikation, avancerad rörelsedetektering samt zonfunktion vilket gör det möjligt att avgränsa områden som inte ska bevakas. Som namnet beskriver så handlar det om en kabelansluten variant och som övriga modeller från Ring har den stöd för Amazon Alexa.

Designen känns igen från tidigare modeller och är betydligt kompaktare i formatet. Kameran filmar i 1080 HD-video och har mörkerseende samt brusreducering för tydligare ljud samt vidvinkel för video.

Ring Video Doorbell Wired kan kompletteras med abonnemanget Ring Protect Plan (startar på 30 kr/produkt/månad) för fler funktioner, t ex förhandsinspelningsfunktionen “Pre-Roll“. Denna spelar in 6 sekundersklipp innan själva rörelsen detekteras vilket gör att du kan se vad som triggade sensorn. Dessutom kan du aktivera “People only mode” som innebär att endast personer aktiverar kameran. “Rich notifications” visar en ögonblicksbild i notisen innan appen öppnas så lite mer användbarhet ingår i Ring Protect Plan.

Priset ligger på 649 kronor vilket får anses vara riktigt bra! Finns att köpa hos Ring.com, Amazon samt utvalda återförsäljare från och med maj månad.

Källa: Pressmeddelande

Jag som har video doorbell 2, går jag ner mig om jag byter?

Tja, du uppgraderar dig i alla fall inte :slight_smile:

Tycker den jag har e rätt stor o ful :joy: men skulle gärna vilja ha HomeKit

Det kommer nog aldrig komma till Ring.

Nu är de maj , finns det något bestämt datum på när den här går att köpa ?