Revolut, vad sysslar de med?

Jag vet inte hur det är med er andra Revolut-användare men för 1-2 veckor sedan så skickade de ut mail samt notiser till sina användare om att man igen behöver verifiera sin identitet. Detta kunde man göra på flera sätt, bl a med sitt körkort eller sitt pass.

Jag har under de gångna ca två veckorna gjort detta om, och om, och om, och om igen. Först använde jag endast körkortet (då det var det jag hade på mig vid tillfällena) och blev verifierad. En stund senare var jag inte verifierad igen och gjorde det på nytt, då gick verifieringen plötsligt inte igenom utan ombads göra det igen. Jag gjorde så och samma sak på nytt, gick inte igenom. Min arbetskollega upplevde liknande scenario.

Till sist så valde jag att använda passet för verifiering och till synes gick det igenom då men efter en dag så var var ej verifierad igen. Jag har under denna tiden haft kontakt med 4-5 olika personer via deras chatt och var och en har hanterat scenariot på exakt samma sätt. De tagit det vidare till “berörd avdelning” och sedan återkommit med att det nu ska fungera…men nej. Senaste personen verkligen tryckte på att “använd bara passet denna gången också så kommer det att fungera”, vilket jag då gjorde och det fungerande då.

Idag, en vecka senare, vad tror ni händer då? Notis om att jag måste verifiera mig.

Alltså, helt allvarligt…hur fasen bedriver de deras verksamhet egentligen?! Ett tag tillbaka såg jag en video här om Revolut, en video med @Esse och någon representant från Revolut som gick igenom alla möjliga saker kring Revolut. Det hade varit intressant att höra vad han hade haft att säga om detta, det är ju bevisligen inte bara vi som upplever detta utan en uppsjö av användare när man söker på problemet.

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Revolut-intervjun - Nutid och framtid