Revolut Junior lanseras i Sverige

När vi skaffade för dottern genom SEB för 3-4 år sedan var det ett besök till banken som gällde. Inte det smidigaste men att ha tillgång till bank-id och Swish är det nog det som krävs. :man_shrugging:

2 gillningar

Läste lite snabbt på Nordea.se nu och då verkar det vara så som du säger(vilket väl är en självklarhet…:innocent:). Så var det inte sist jag kollade, då var man tvungen att gemensamt besöka ett kontor.

Sjukt bra med BankID iaf , så mycket man kan lösa bara med de utan att gå nånstans !! Älskart !!

3 gillningar

Bara Swedbank kvar då - det är båda föräldrarna, besöka kontor, som ju har öppet klassiska bankktider.

1 gillning

Kanon och tack för alla snabba svar då är valet lätt :slightly_smiling_face:

Nepp. Jag ringde bara in och fick ge ett muntligt fullmakt från frugan. Hon fick ett brev hem efteråt bara för information.
Väldigt smidigt och snabbt.

Efter att nu ha läst allas olika erfarenheter så känns det som att Revolut vinner på alla områden så när som ett - möjlighet till Swish. Det har man ju inte.

Du kan föra över till ditt Revolut konto via ett annat betalkort som du kopplar. De använder BankID som verifiering. Funkar väldigt smidigt och tar ungefär lika lång tid som en ”Swish” :slight_smile:

Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker här. Denna tråden handlar om Revolut Junior. Revolut har inte stöd för Swish och hur skulle man kunna få swish-funktionalitet då på ett Revolut Junior-konto?

Skulle en överföring FRÅN/TILL ett Revolut Junior-konto och ett annat konto i valfri bank kunna göras i stort sett lika snabbt som med Swish? Det tror inte jag är möjligt. Även om det skulle vara möjligt är det omöjligen lika smidigt för en ”junior”, denne kan inte komma ihåg kontonummer/IBAN etc men har en kontaktbok med telefonnummer till kompisarna som man då enkelt använder med Swish.

Nej det är inte lika smidigt, vad Cherry menar är att det är smidigt att föra över pengar från ett annat bankkonto VIA ditt kontokort. Men det löser inte om någon annan vill föra över pengar till Junior-kortet. då måste man gå via dig.

Jag skrev inte att det finns Swishfunktionalitet.
Jag skrev att det tar ungefär lika lång tid att föra över pengar till Revolut som att Swisha pengar.

Men, jag missade nog att du ville ha möjligheten att fler ska kunna föraöver pengar. Det går ej, precis som du skriver.

@Esse har också förtydligat mitt tidigare svar.

Det JAG skrev var att Revolut var vinnaren så när som på att Swish inte stöds. Sedan svarade du på detta.

Snälla snälla snälla @zinned - börja inte bråka om detta också. Försök att vara ödmjuk, han har inte på något sätt angripit din person eller dina tankar/åsikter. Han svarade bara efter eget huvud.

Kan vi liksom ha den inställningen framöver?

5 gillningar

Också? Jag har aldrig haft något annat syfte med inlägget heller, jag gissar att du läser det med förutfattade meningar. Jag beskrev endast närmare vad som tydligen missförstods, att Swish inte stöds (ännu), vad var konstigt med det? Inte heller har jag i mitt senaste inlägg skrivit eller ens insinuerat att han skulle gjort angrepp på min person, jag tyckte inte att hans inlägg var konstigt på något sätt alls. Håller du inte med?

När du börjar med “Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker här” så känns det inte bra nej.

Oavsett om det upplevs som otrevligt eller ej så försöker vi skippa metadiskussioner hädanefter, ok?

Träna på att vara ödjmjuk.

1 gillning

Då gör du enligt mig en underlig tolkning, läser in något helt annat än vad där faktiskt står. Jag för stod inte riktigt hur han tänkte, vad han försökte beskriva med inlägget. Alltså inte laddat alls.

Jag önskar dig detsamma, herr @Esse, samt att faktiskt läsa vad där står och kunna se att texter kan syfta till annat än vad du själv initialt läser in.

Nu har vi admins tolkningsföreträde här på forumet så vänligen tänk på vad hur du utrycker dig och säg inte emot hela tiden.

5 gillningar

Tänkte återkoppla hur det gick att öppna konto för minsta barnet i Nordea. Håller på med det nu, mitt andranamn är blixten…:sunglasses:.

Först telefonkö i 26 minuter, fast de svarade tidigare än dessa 26 minuter. Pratade med en kvinna som tog en massa uppgifter och sedan glatt meddelade att jag skulle får prata med en kollega. Ny telefonkö. En ny glad kvinna dök upp och ställer om vissa frågor…:roll_eyes:. Får ett antal frågor som är väldigt oprecisa så man får fråga vad som avses med frågan. Frågorna verkar baseras på att man kan de olika erbjudandena som rinnande vatten. Efter att ha rett ut vad det är jag vill ha för tjänster för minstingen så säger den glada kvinnan att hon ska lägga upp minstingen i sina system vilket tar 7-10 minuter…

Det visade sig att han måste fylla 11 för att han ska kunna Swish ut, det var det enda som stötte på lite patrull, men det är inget som spelar roll för oss. Han fyller snart 11 och det känns klokt att han inte kan tömma kontot hur enkelt som helst…

Fick signera två olika dokument digitalt, varav det blev strul med det ena. Men det löste sig genom att skicka ut ett nytt likalydande avtal för signering.

För att vi som föräldrar ska kunna gå in och kolla hans affärer(:grin:) var dock även hustrun(och jag) tvungen att signera ytterligare ett avtal vilket skickas ut digitalt en dag senare. Så nu har minstingen ett konto med allt vad det innebär. Om vi nu får dessa dokument imorgon kan vi dessutom hålla lite koll på hans affärer utan att gå in via hans inloggning.

Betyg 4 äpplen av 5. För långa väntetider och lite för diffusa frågor om vad vi vill ha för tjänster för att få full pott…:smiley:

1 gillning

Någon som har erfarenhet av att öppna barnkonto hos Skandiabanken?

Vet inte vad du / Nordea sysslar med i din del av landet😉
Jag hade ett samtal på söndagen, jag och min fru godkände fullmakt på tisdagen i mobilbanken. Fredag samma vecka alla kontouppgifter inklusive electron kort mm till grabben :slightly_smiling_face:
Skämt åsido jag tyckte det var smidigt men allt beror ju på vem man pratar med i andra ändan