Revolut-intervjun - Nutid och framtid

Förra veckan kom det mail om att EU-kunder kommer flyttas över till Litausiska avdelningen som har EU-banklicensen pga Brexit. Dessa kunder får nya IBAN-kontonummer, kan ju vara bra att veta så en skickar in pengar på fel konto för att fylla på.

Kanske dags att ni läser mailen som skickas ut. Eller kanske till och med kollar att dom har rätt mailadress.

Mailen om flytten av konto har kommit men inget om att verifiera kontot. Svårt att läsa mail man inte får. :wink:

Nu har jag skickat in pass istället för körkort. Denna gång blev jag inte ombedd att skicka en selfie. Får se hur det går :man_shrugging:t2:

Korrekt, dock behöver man inget IBAN för att kunna skicka över pengar till sitt Revolut-konto, det räcker att låta Revolut belasta sitt betalkort i sin svenska bank.

Samma här de gånger jag har gjort det, har dock inte hjälpt mig någonting.

Det är lättare med IBAN om det gäller stora mängder pengar. Överföring från kort är rätt begränsat.

Spännande.

Hade varit intressant om hon hade gett respons här sedan.

Superbra att ni delar med er av de issues som jag i Nordiska teamet inte vet om såvida ni inte berättar om det. Så tusen tack för det!

Som Yoke skriver ovan närmar sig Brexit och vi kommer flytta över våra Europeiska användare till vår Europeiska banklicens i Litauen. Därav har några av er fått en påminnelse om att skicka in ert ID på nytt. I och med skiftet är det nationellt ID och Pass som kommer vara giltigt, då vi behöver förhålla oss till de regler som finns.

Om några av er redan har skickat in och fått godkänd verifiering efter denna påminnelse, men fortfarande får påminnelser. Skriv super-gärna ert telefonnummer till mig på vår facebook messenger så jag kan undersöka varför och undvika det i framtiden. Vårt team fixar det och lovat att det ska vara ordnat till denna veckan.

Allt gott och tack igen.
Hanna - Revolut Nordics

1 gillning

Hej Hanna,

det hade varit trevligt om ni nämnt detta i ert mailutskick om “flytten” till Litauen. Istället för att skiva " Du behöver inte göra någonting alls. Vi tar hand om allting och säger till när överföringen är klar."

Det hade säkert undvikts en massa tandgnissel bland både kunder och Revolut-supporten :wink:

1 gillning

@Thomas @hjohansson Tillika haft en vettig support som varit ärlig mot kunderna, meddelat om ni upplevde problem med detta just nu osv.

Detta istället för att jag som kund fick :

  1. Info om att jag behövde identifiera mig igen, där körkort fanns som alternativ bland metoderna.
  2. Gick ej att verifiera med körkort, testade flera gånger.
  3. Chattade med supportperson nr 1 som skulle återkomma efter svar från “relevant team” och som sa att det nu var fixat.
  4. Det var ej fixat. Jag testade på nytt igen och då såg det ut att fungera men dagen senare…nej.
  5. Talade med supportperson nr 2 som skulle fixa detta, skulle återkomma efter svar från “relevant team”. Denna återkom och bad mig testa igen, då fungerade det…ett dygn.
  6. Talade med supportperson nr 3, 4 och 5 och samma mantra återupprepades.
  7. Testade igen med pass och det fungerade…under en vecka. Sedan ej verifierad igen.
  8. Chattade med supportperson 6 som tog detta med “relevant team” igen och sedan var det tyst under många timmar för att hon därefter återkom, inte gav något svar utan hänvisade till FAQ samt commnunityn (!) för att därefter stänga ärendet. Hade jag fler frågor så kunde jag bara skriva i chatten, enligt henne men nej då, den chatten var låst.

Tack o lov så har det än så länge hållit i sig och inte återgått till “Ej verifierad” igen…peppar peppar

Håller helt med @Thomas! Har gett det som feedback internt också.

Vi hoppades på att vi kunde få behålla körkort, men efter diskussioner med compliance avdelningen avslogs detta. Så därför har det varit ett tag då körkort funnits med i appen, men borde tagits bort som alternativ. Har meddelat till de kunder vi lyckats få kontakt med och vet om.

@zinned ledsen att höra detta. Låter som det funnits en förvirring internt. Jag vet att teamet nu ordnat detta efter att vi lyfte det för 2 veckor sedan.

Återigen, tack för all viktig input!

1 gillning

Igår var det dags igen.
Jag tror det var i förra veckan jag skickade in bild på mitt pass som id.
@zinned har du hört något mer?

bild

Peppar peppar så har min hållit sig sedan sist.

Jag säga som så (ping @hjohansson) att skulle Revolut sätta mig som kund i samma sits med detta igen, då är det sista gången de ser mig som kund. Då skulle måttet definitivt vara rågat och skulle aktivt verka för att ingen av vänner och bekanta någonsin skulle befatta sig med Revolut.

Det vore toppen att få båda era telefonnummer kopplat till erat konto så jag kan be support kika på detta så det inte händer igen. Kan ni maila till mig på [email protected]?

Tack Hanna!
Jag har nu mailat dig.

Då var det dags igen! Gjorde detta för två veckor sedan.
Nej. Jag tror jag står över denna gång.
bild

2 gillningar

De kanske har för många kunder och vill bli av med några :slightly_smiling_face:

Jag mailade Hanna och fick hjälp. Fick göra det en gång till men då gick det fort att få tillbaka ett meddelande om att det nu var godkänt.

Fick det också, klipper kortet.

Jag har inte använt mitt kort på väldigt länge så ingen större förlust.