Restriktioner för importerade låtar i iTunes/Musik

** Spellistor i molnmusikbiblioteket kan endast innehålla låtar från molnmusikbiblioteket.**

Vad är det för restriktioner?

Vidare säger meddelandet;
Om du fortsätter tas kompositören bort från molnmusikbiblioteket och kommer endast att vara tillgänglig på den här datorn.

Jag kan förstå att det kanske är en restriktion Apple har byggt upp så att man bara inte kan importera CD skivor hur som helst. Men hur fungerar det för oss som faktisk är musiksamlarna och använder CD-skivor som media? Dessa skivor jag har fysiskt på min hylla vill jag ju också kunna digitalisera för att använda dessa på mina andra Apple produkter.
iTunes/Musik och jag börjar bli lite osams.

Några ideér....anyone. :face_with_raised_eyebrow: :thinking:

Har importerat alla våra cd-skivor och inget har försvunnit än iaf. Det som inte fanns där är kvar med

Som jag förstår meddelandet kan du inte blanda musik lagrad i molnet med enbart lokalt lagrad musik i en spellista som själv är lagrad i molnet.

Det borde ju ingå i AppleOne kan jag tycka men tji fick jag. Hosta upp 249:- årligen för denna tjänst är inte jag intresserad av iallafall.

Tack så mycket för den fina informationslänken.
Det var lösningen. Det enda jag kanske grämer mig över är, att de som inte är Mac användare, och är insatta och lite pålästa, tycker att Apple är giriga och vill gärna pumpa en på pengarna.
Abonnemanget ligger på 250:- per år plus 99:- per år för att ha iTunes/Musik.
Inte undra på att Apple är en av de högst värderade bolag. Det gör ont i plånboken.
Men ett stort tack för informationen. Jag kommer förmodligen att nappa på den här extra utgiften.
Hej på dig.

Fast du behöver inte ha Apple Music för den tjänsten

Hej igen!
Finns det möjlighet att du kan utveckla detta.
Jag har hållit på ett bra tag att få ordning på mina skivsamling digitalt, men iTunes/musik bråkar med mig och jag får inte till det.
Jag början bli trött och funderar på att pröva på externa Hårddiskar som speglar sig.
Dyrt som tusan dock.
Hör av dig igen om du vill och kan.
Trevlig helg.

Näää! Jag håller med dig SkäggJocke! Mannen blir inte rik på sina inkomster, men man kan komma ganska långt med att ha små utgifter.....

1 gillning

Menar du hur du importerar dem i iTunes?

Jag har skapat spellistor i iTunes (jag kallar detta för iTunes även om Apple har döpt om det till Musik.) I dessa spellistor skapar jag listor kompositörsvis, men fortfarande får har det svårt att få till det och att FÅ överföra de senast tillagda i mina spellistor. iTunes vill inte samarbeta, det till trots att jag följde ditt råd att hoppa på iTunes match. Det är fortfarande samma sak.
Akall ta ett djupdyk till och se om jag kan få rätsida på detta tillsynes lilla triviala problem i denna stora världsordning. Men vi pratar Apple här, Freddeuce... Det skall vara lätt det skall vara handhavandevänligt, men för mycket bråkar. Och dessutom få forum för dessa saker. Jag behöver bygga mina kunskapsplattformar för att förstå. Så går mitt lärande ut på.
Jag behöver en massa detaljer som jag kan bygga plattformar. Om inga detaljer finns utan det är som det är, byggar jag mina plattformar på sandgrunder, och det har man ju sett hur icke stark t det är när vind och vatten kommer in i bilden (om du förstår min metafor?)

Ok, då är jag med på vad du menar. Men jag använder mig bara av match för att kunna spela de gamla skivorna som ej finns på Spotify. Resten har jag inte läst mig in på.

iTunes Match ingår i Apple Music.

Jag loggade in på iTunes såg det ut så här.

Sen kollade jag inte vidare så det är fullt möjligt att jag har tillgång till det.

1 gillning

Japp, RolexJocke!
Där är den. Du är förmodligen mycket smartare i huvudet än vad jag är.
Är detta det jag behöver.
Jag kan fortfarande inte lägga in min importerade skiva ner i mina spellistor.
Jag har aldrig sett dessa fönster förut.

Jag tror det! Det var en hej dundrande mening.

Är du säker på det.
Om det gör det varför vill den att jag skall abonnera på det?

Jo du, smartare kan man ju inte bli än så här. :joy::joy::joy:

iTunres är ju ett helvetesprogram som jag aldrig kommer att bli klok på, vet int hur många gånger jag raderat det från min dator, :joy::joy:

2 gillningar