Restaurangtips i Göteborg

Ska till Gbg en helg, behöver tips på restauranger med god mat och dryck, även mysig pub är av intresse.

Frugan är även sugen på en dag i skärgården, vart äter man bäst då (till humana priser)….

Vad får man inte missa liksom…..

I stan finns det så mycket av allt så där hittar du säkert själv. I skärgården är ett besök på Björkö ett måste. Restaurang SeaSide rekommenderas starkt.

1 gillning

Ska kollas upp :slight_smile:

En favorit i stan för min del är Treven. Grymt god libanesisk mat. https://www.treven.se

GP har en bra guide till restauranger i stan. Ligger back pay wall men går att öppna upp för 1:-

Edit: fint ställe att ta en öl och kanske lite på om det är fint väder är upp vid Skansen kronan på deras terrass. Lite dåligt utbud på öl men vacker utsikt.

2 gillningar

Ett tips är att hålla sig borta från Avenyn och hellre strosa runt Linnegatan istället för restaurangbesök.
Då är du i krokarna för Skansen Kronan också för fin utsikt.

2 gillningar

Sedan finns det mysiga ställen på 3:e Långgatan.

2 gillningar

Enoteca Maglia (italienskt) eller tapasbaren, båda i Majorna vid Mariaplan. Var ett reportage i GP häromveckan om var kockarna äter ute, enoteca var ett av de ställena

I närheten av avenyn har du Familjen och Natur, båda trevliga med riktigt god mat. Familjen har väldigt avslappnad stämning

1 gillning

Brännö varv är nice. Ta västtrafiks båt från saltholmen. Brännö är trevligt att spatsera på
brännö varv

2 gillningar

Brännö är trevligt och hyfsat lätt att ta sig till. :+1:t3:

2 gillningar

Jag är ju ingen västsvensk men Brännö och Café Varv eller varvet som @bjorsi tipsar om är väldigt fint. Enkelt med färja att ta sig dit. Kanske vinkar vi från grannön då vi är där ibland…:smiley:

1 gillning

Vad har ni för kopplingar till Gbg? :nerd_face:

Våldgästernas…:sunglasses:. Vi har ett par kompisar som har ett hus på Asperö som vi brukar besöka/låna/råna…:grin:.

1 gillning

Då kan ni ju ta båten till Saltholmen (fastlandet) och äta på paradiset som ligger där. Eller ta vagnen till mina Hoods :ok_hand:

Saltholmen har vi varit på, även om jag lätt blandar ihop olika ställen med olika platser. När man åker båt tappar man lite av referenserna tycker jag. Men det är trevligt och gott. Vi har åkt spårvagn ut dit färjorna går några gånger när vi kommit med tåg. Känns som 50-tal och saltkråkan…:sweat_smile:

1 gillning

Fick bli Skansen Kronan ikv. Sjukt vackert❤️

6 gillningar

Hur är restaurangen vid Grönans parkering? :joy::joy::joy:

Tips på ngn bra bar/pub??? :wink:

Gå ner på andra lång så kan du välja och vraka.

Brewers på 3e lång ska vara trevligt, annars är Byns bistro på samma gata trevligt

Ska ösregna imorgon. Befinner oss på Opalen…. Vad göra en hel dag i regn???

Brewers lockar otroligt, men är 2km dit, och ska som sagt ösregna imorrn……