Resa till London

Gud vad jag saknar London. Dels pendlade jag ju dit under ett par år ett par helger i månaden och sedan reste vi till London två tre gånger på per år i nästan 10 år. Men sedan har det blivit mindre och nu med Corona inte alls…:cry:

2 gillningar

ja London har alltid varit en av mina favorit ställen. Men just nu är det faktiskt lite ödsligt.

Är pubarna öppna? Det gäller att fokusera på det väsentliga… :innocent:

1 gillning

tyvärr stängt…
EDIT: Här har jag tänkt på en sak… uppstarts tiden för att få igång alla pubar, museum etcetcetc när detta är över är nog ganska lång?
självklart är det ju inte över på en natt…men med tanke på hur vcinations hastigheten går i england känns det inte många månad bort.

1 gillning

Jag tänker nog tvär om. Kommer det inte gå blixtsnabbt att öppna upp? Och de restauranger/barer/pubar som konkat kommer ersättas blixtsnabbt om det finns efterfrågan. Just pubar har det ju dock allt svårare rent generellt, tyvärr.

1 gillning

jo jag hoppas det… för oss att rampa upp tar ungefär 1,5år…sjukt ändå att det gick på 2veckor att stänga allt

1 gillning

Ljummen öl drickandes stående i trängsel är mina London minnen så mig lockar det inte så mycket. Däremot saknar jag jumbo schnitzlarna i Zürich något kopiöst.

2 gillningar

Otyget att stå inne eller utanför puben är inget för mig. Man ska sitta. Och dricka kall lager, inte ljummen bitter…:smiley:. Och en schnitzel i Zürich säger jag inte nej till heller…:grin:

4 gillningar

Reste mycket till London i början på 90-talet. På den tiden kunde man ta båten med DFDS från Göteborg till Harwish och sen tåget in till London. Biljetterna var billiga pundet likaså. Ibland åkte jag och polarna 3-4 gånger om året för att festa, köpa vinyl och utforska Brixton, Notting Hill, Tottenham, Hackney, Camden, Clapham och många andra delar av London. Det var ju mekka för en själv när det kom till alla urbana musikstilar.

3 gillningar

Härligt. Eller ska jag säga, härligt, härligt men farligt, farligt…:sunglasses::sweat_smile:. Hustrun bodde i Notting Hill. Magiska kvarter.

1 gillning

Fantastiskt karneval där varje år i slutet av augusti som jag många gånger velat åka tillbaka till senaste åren. :+1:t3:

Håller helt med. Varit där ett par gånger. Ena gången var det underbart väder så det blev en oförglömlig karneval…:partying_face:

1 gillning

men det finns ju en charm i det… …fan nu saknar jag att gå på fotboll och hänga i puben innan de öppnar insläppet

3 gillningar

Jag tycker det mest är jobbigt med trängseln, däremot är det riktigt trevligt att komma ut på pubarna på den engelska landsbygden. Och sen måste ju ölen vara kall. Sporten hoppar jag men jag kan ju alltid sitta i VIP tältet och öla. :joy::joy:

3 gillningar

meeenn… det är ju något magiskt och dricka avslagen bira i plastglas på en sunkig divebar

Om man ser det som ett ren kulturaktivitet så köper jag det…:grin:

Lite som choklad med nötter. :joy::joy:

slag under bältet…

2 gillningar

hahahahaha så klart

1 gillning

Hellre extra nötter än avslagen öl. Öl dricker man i rask takt så det inte finns en chans till avslagenhet. :joy:

2 gillningar