Rensa iPhone?

Jag har återställt en iPhone 7 via datorn då vi hade glömt pinkoden. Är då telefonen att anse som helt ren? Dvs om jag ger bort den här telefonen så finns inga spår kvar efter tidigare användare?

Loggade ni ut från iCloud och avaktiverade hitta min iPhone? Annars ligger det kvar även om du blåser den.

2 gillningar

Nej, det gjorde vi inte. Inte vad jag kommer ihåg. Vi vet inte ens vems det är…:sweat_smile:. Om det är min, ska jag då logga in och sedan logga ut för att till slut fabriksåterställa den(eller vad det heter?) Om det är hustruns eller sonens så stöter jag då problem antar jag och nästa person i familjen får göra samma sak?

Du kan testa att dra igång den bara och gå igenom setupen. Den kommer fråga efter personens Apple ID om det är kvar. Frågar den inte är det bara att återställa igen så är det klart. Du kan även kolla direkt på iCloud och kolla om den finns kvar.

Men eftersom du lyckades blåsa den via datorn så låter det som att det gick bra. Gör det så sällan men tror inte det går via dator om den inte är utloggad från allt men inte helt hundra.

1 gillning

Här finns allt man behöver veta:

https://support.apple.com/sv-se/HT201351

3 gillningar

Det visade sig att det var min telefon. Har nu följt era instruktioner. Tack…:+1: