Renault ZOE

Tänkte starta en tråd för Renault Zoe ägare, om det finns några sådan där ute. Är ni nöjda med era bilar, vad har ni för tankar och reflektioner. Själv har jag en ZOE Zen R110 ZE50.

Fachinerande charmiga men synd att sätet inte går att justera i höjdled.

Exakt den synpunkten har jag oxå. Annars är jag riktigt nöjd. Pigg liten rackare :blush:

Vad har den för laddning nuförtiden?. CCS?. Hur många kW?

När min Volvo helt packar ihop har jag tänkt köpa en liten begagnad elbil och då är ju Zoe helt klart en kandidat.

2 gillningar

Japp! Snabbladdning upp till 50 kW (CCS-COMBO-KONTAKT). Finns som tillval. Jag har dock inte detta då jag laddar mest hemma och över natten.

Kört en sådan via en bilpool, förvånansvärt stor för att vara så liten, inga problem med barnstol och barnvagn i den. Hamnar vi i en situation att vi skulle behöva två bilar är det stark kandidat till andra-bil

ok. Vad kostade tillvalet?.
Kan man fjärstarta värmaren?

Snabbladdningen som tillval kostar ca 10 000 kr (enl. hemsidan) men det är säkert en fråga om förhandling och olika paketerbjudande osv. Förvärmaren går att starta trådlöst via app eller i bilen på äldre modeller via nyckelkortet. Om den inte är kopplad till laddbox och den har mer än 40 % laddning går det att köra värmen i ca 10 min nya modellen och 5 min på äldre. Är den kopplad går den avsevärt längre tid exakt hur länge minns jag inte. Det går också att schemalägga start av klimatanläggningen.

1 gillning

Japp den är förvånansvärt rymlig både i kupén och i bagage. Vi åker ibland hela familjen i den (4 pers) utan problem.

En trevlig liten detalj är att det går att ladda mobilen trådlöst. Finns en lite laddplatta bakom växelspaken.

Nu vill jag inte vara den som är den… Är inte det standard på nya bilar 2020?

Nja, det varierar nog. På denna verkar det vara standard från Zen-modellen och uppåt.

Säkert standard på dom bilarna du köper. :wink:

1 gillning

Undrar om det är standard i cockpit :wink:

määää… var snäll nu

1 gillning

knappast

Retas lite bara. :heart_eyes:

2 gillningar

Fixat en widget för ZOE:s fordonsdata.

4 gillningar

Average Energi…
Va ä dä?