Jag skulle vilja skapa en mapp i både Gmail och iCloud där jag kan få mejl från e-handel. Men jag skulle vilja att de syns i inkorgen ett tag först. Går det?
Tänk att man handlar från Amazone då vill jag att mejlet ska hamna först i inkorgen så att jag enkelt ser att mejlet har kommit men efter ett antal dagar, typ 5-30(inte så viktigt exakt vilken dag) ska mejlet automatiskt hamna i den speciella mappen för e-handel.
Jag får gärna för många mejl i denna låda än för få. Krävs det att alla Amazon hamnar där så köper jag det för att automatisk få e-handelsmejlen sparade i en och samma mapp.
Styr regler skapade i Mail bara iCloud eller även Gmail? Och om jag har en mapp som heter e-handel i både iCloud och i Gmail - var hamnar det regelstyrda mejlet?
Vill du även att det ska fungera på mobilen (i molnet) och inte bara lokalt på din Mac så får du logga in på icloud.com och gmail.com och göra reglerna där.
Men jag måste gör en regel per tjänst? Eller kan jag på något sätt styra att både Gmail och iCloud hamnar under samma regel? Jag vill att iPhone, Mac och iPAd ska ha samma regel.