Skulle aldrig köpa en iPhone därifrån eller en begagnad iPhone överhuvudtaget om inte det är Apple själva som säljer.
Sen e de ju logiskt, om priset är lågt är det nått som inte står rätt till, finns ju inget företag som vill gå back.
Skulle aldrig köpa en iPhone därifrån eller en begagnad iPhone överhuvudtaget om inte det är Apple själva som säljer.
Sen e de ju logiskt, om priset är lågt är det nått som inte står rätt till, finns ju inget företag som vill gå back.
The purchase of the device went well but unfortunately the refurbished phone I purchased had problems with the screen, showing a bright light in the whole screen. We filed a claim and sent pictures, but unfortunately the phone suffered a fall, which made a crack before it was shipped for reparation. The story has gone for 3 months that we still don't have our phone back . Refurbed has its technical team in Italy, which are a group of very rude technicians, zero caring for customer care and very disrespectful. If I could take the time back I would have NEVER ever purchased a device with this company .
Viktigt om du funderar på att handla av Refurbed!
Kontrollera var produkten säljs från. Refurbed säljer inga egna produkter utan förmedlar från säljare från hela Europa. Vissa av dessa säljare är oseriösa. Jag vill varna speciellt för MILNO som inte har koll alls på sina leveranser. Betänk också att säljarna du hittar på Refurbed ofta använder UPS eller FedEx vilket inte är något som bidrar till en god köpupplevelse. Väljer du att handla här så var så god att göra det. Jag kommer aldrig att köpa här igen efter att ha blivit fullständigt blåst på närmare 9000kr av en av deras säljare.
Refurbed kundtjänst har inte gjort något för att hjälpa mig även fast det var deras fel från början
Lyfter denna tråd igen då jag funderar på att köpa en lite äldre iPad till grabben. Finns ju en del olika sajter (Swappie, Refurbed m.fl.) och priserna skiljer sig åt en del.
Har någon nyligen handlat från Refurbed (eller liknande sajter)?
Är ni nöjda och rekommenderar ni det?
Jag köpte AW Ultra 2 från https://mresell.se/ för typ 1,5 år sedan, var inga problem.
Räkna inte med att det sitter originalbatteri i, om det inte uttryckligen står så. Det behöver inte vara dåligt, men knappast bättre än originalet i alla fall.
om mobilen pajar och det är apple och inget orginall batteri då kommer det kosta eller så kommer apple ej serva mobilen det är risken med dessa mobiler
Nä iof, men batteribyte på en iPad är väll inte lika vanligt som på en iPhone, finns inte ens batterihälsa på äldre modeller av iPad
Nu är det int en mobil utan iPad jag kollar på men det kostar väll även om det är orginalbatteri, Apple har ju bara 1 års garanti. Eller hur menar du?
Jag köpte en iPad via mResell för ett antal år sedan och det var ett supersmidigt köp och har fungerat klockrent. Jag slog också till på en AW från refurbed och insåg inte att det var en sida som knyter ihop handlare i hela Europa. Inget fel i det, men jag hade missat det. Sedan ångrade jag mig på morgonen därpå och efter smidig kontakt med den Italienska butiken accepterade de avbokningen.
Misstänker jag batteribyte skulle jag kolla det där med originalbatterier. Borde ju vara vanligast på lite äldre iPhone och AW..
köpte aw ultra på refubd, nyskick stog de o den kom ny i kartong från italien
Köpte an Apple Watch Ultra 2 från Refurbed som jag fick hem igår, allt fungerar som det ska. Precis som Marten så kom min från Italien
Det får nog bli en refurbed iPad till junior, verkar funkar bra så länge man har koll på batteriproblematiken som iof mest verkar vara med telefoner
Jag vet inte vart min kom ifrån, men den jag köpte för 1,5 år sen har fortfarande 100% batterihälsa så jag tror den var vettig iallafall.
100% batterihälsa har jag svårt att tro! Batterier dör lite hela tiden! Sedan hur dom mäter är en annan peng!
Inte vet jag, kan ju inte gå på något annat än Apples egna inbyggda måttstock.
Laddar till 80% varje dag, tränar drygt en timme, har på mig klockan varje dag, sover med den och trackar sömn, dag två ligger batteriet på 55-60%. Så batteritiden är inte dålig direkt. Ska jag bort fredag-söndag laddar jag till 100% fredag morgon, då klarar jag mig gott och väl till söndag eftermiddag utan att ladda.
Nu är jag inte så orolig för batterihälsa (den står dock på 100%), den här Ultran slår min gamla series 5 med ganska många timmar så jag är supernöjd Får tacka för rekommendationen att köpa beggad Ultra 2 ist för Series 10, betalade 6700 kr, känns mer värt än en Series 10 för 5800!
Kul att du är nöjd! Minns inte ens vad jag betalade för min, har för mig att det var runt 7.5K men helt klart värt att köpa en begagnad i nyskick istället för en ny från Apple
Jag vet inte heller hur dom mäter. Jag brukar dock ha tur med mina batterier. Brukar hålla 6 år eller så!
Jag har fortfarande hälsa i min burner phone efter 6 år och alltid laddat till 100%. Omstartad kanske 3 gånger på 6 år. Då är det en mobil som kostar 150 spänn!
Jag känner dock att batteriet inte är lika bra längre. Håller en vecka bara. Från början någon månad om den bara låg.
Inget SIM eller nått i den längre. Jag är modern idag!
Den blir väl dock obrukbar som telefon helt och hållet inom kort när 2G/3G-näten släckts. Då är den burned på riktigt
Japp! Den har gjort sitt nu!