Receptet på Big Mac görs om för första gången någonsin

Från sajten:
image

Oavsett vart i världen vi befinner oss så har vi alltid fått samma smak på en Big Mac och nu ska McDonalds göra små justeringar i sitt recept för burgaren så den förhoppningsvis blir ännu godare.

Förändringarna som kommer göras är att löken kommer läggas på köttet när det grillas och köttet kommer även bli lite varmare så att osten smälter. Hamburgerbrödet kommer justeras så det blir mjukare och godare än innan och Big Mac kommer ha mer dressing än vad den hade tidigare.

Varför ändra på ett vinnande koncept? Det är en fråga man kan ställa sig när vi vet att våra burgare är uppskattade över hela världen. För oss på McDonald’s är det viktigt att hela tiden undersöka hur vi kan garantera en smaksensation hos våra gäster. Med några grader här och några millimeter där har vi gjort våra klassiker ännu godare. Big Mac 2.0 helt enkelt, säger Staffan Ekstam, Marknadsdirektör på McDonald’s i Sverige.

Utöver Big Mac så kommer även Quarter Pounder Cheese och Cheeseburgare få små justeringar och de nya recepten och tillagningssätten ska sättas i bruk inom kort på alla restauranger världen över.

Via pressmeddelande

1 gillning

Var fan är världen på väg!:joy::joy:

3 gillningar

Väntar på en @RolexJocke i panik här i forumet snart.

3 gillningar

@Sevis, @RolexJocke, proffsuttalande tack! Hur gick det här till?

1 gillning

Måste ju ha en videorecension av Sevis på denna!

3 gillningar

Jag kör bara naturella burgare med ost så för min del blir det som vanligt. :joy: :joy:

Alltså hur kan man ändra godaste burgaren? Video ska ni få och ett uttalande!

2 gillningar

Som att äta en spånskiva med bröd. Fast torrare.

3 gillningar

Hmm,
Eftersom en större del av de ingredienser som använts till McD i USA är förbjudna i EU så undrar jag, vad kommer att ändras i Svedala?

Kanske Royale with Cheese :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Detta är det svenska pressmeddelandet och förändringen som görs beskrivs i artikeln. Det är alltså "receptet" på hela konceptet inkl hur osten, dressingen etc läggs till.

Köttet i sig är bara rent nötkött.

Bästa filmen.

Pulp Fiction Burger GIF

1 gillning

Och det är just det, deras kött är såååå smaklöst och torrt. Kött bör väl smaka kött.

Men va....

"...kommer läggas på köttet när det grillas och köttet kommer även bli lite varmare så att osten smälter."

Det är ju själva poängen med att ha ost på en burgaren.

Men det är ju bra att Mc gör rätt efter fail så många år.

1 gillning

Någon som testat än?

1 gillning

Testade precis. Vet inte om jag tyckte det var så stor skillnad. Märkte mest av att det var ett annat bröd. Märktes mer på cheeseburgaren :smiley:

1 gillning

Fel burgare och restaurang dock :sweat_smile:

Max fiskburgare är fin. (men kör man drive-in, så får man artikulera tydligt. annars får man Frisco... :joy:)

1 gillning

Rätt resturang, fel tråd !