Recension: Turtle Beach Recon 70 & Battle Buds

Från sajten:
Recension: Turtle Beach Recon 70 & Battle Buds | Teknikveckan


image

Bra lurar höjer inte bara upplevelsen utan lär man sig känna sina hörlurar så vet vi exakt vart fienderna är utan att behöva se dem. Dessutom är det ju en bonus när adrenalinet går i taket då en mitt i fullaste krig känner en hand på axeln för att sambon kommit hem utan att jag upptäckt det för att lurarna stängt ut allt annat onödigt ljud som t.ex. när räkningar dimper ner på hallmattan eller när brandlarmet går.

Så när vi såg i paketappen i mobilen att Turtle Beach skickat två olika lurar i fyrahundrakronors-klassen så blev vi nyfikna, hur bra skulle de egentligen hålla mot det vi är vana vid?

Recon 70

Det vi gillar mest med dessa lurar är vikten. Väldigt lättviktiga, vilket såklart vid längre gaming-sessioner är skönt för nacken. Att de är så lättviktiga gör att själva känslan av produkten, som är av mestadels plast, känns billig och skör. Skulle vi tappa dem från en och en halv meter ner i golvet kan vi inte svära på att de skulle klara fallet i leden mellan lurarna och huvudbygeln. Öronkuddarna är väl tilltagna och sköna och inte gjort i typ galon så en slipper bli svettig och instängd som kan vara ett problem med over ear-lurar.

Ljudet är helt okej och är absolut bättre än vi förväntas oss för ett par lurar som kostar runt 400 kronor. Vi har kört en hel del Firestorm i Battlefield V (deras version av Battle Royal). Och vi kan knappast sträcka oss till att ljudet är fylligt, men klart och fint, de vi har spelat med har hört oss tydligt i micken.

Det som är direkt negativt med Recon 70 är för oss storleken. Jag är inte bara tjockskallig, utan jag har ett ganska stort huvud och lurarna känns gjorda för en ungdom. Eftersom de känns små så trycker de åt huvudet mer än mina andra lurar då bygeln inte är byggd för min vattenmelon till skalle vilket gjort att jag fått ont i huvudet efter längre sessioner.

Har du ett småsyskon som gillar att spela kan jag rekommendera att köpa dessa i present då det är bra pris för klart ljud. Är du en vuxen person som ska ha dem, får vi svårare att rekommendera dem.

Battle Buds

Vi var väldigt nyfikna på dessa då de har en mickbom som du trycker i ena hörsnäckan så du slipper den rundupptagande micken på volymkontrollen. Dock hade vi problem med dessa när vi spelade med andra då de fick eko på allt de sa vilket gjorde att de helt gick bort vid multiplayer. Battle Buds sitter bra i örat, och det följer med olika storlekar på örongummin, så det finns en passform för alla. Dock så står de ut från öronen lite så är du lite petig över att inte sticka ut från mängden så kanske du ska använda dem hemma och inte på språng.

Precis som Recon 70 är ljudbilden knappast fyllig, men klar och fin. De passar nog väldigt bra för en Switch-gamer on-the-go som gillar singleplayerspel.

Av någon anledning står det på boxen att de är ”built for Battle Royale” och vi kan inte i vår vildaste fantasi förstå varför och vilken del av produkten som lämpar sig bättre i det spelläget, så vi avfärdar det helt enkelt som ett marknadsföringstrick för att spelläget just nu är poppis bland kidsen.

Men är du en Switch-gamer som letar efter några hyfsat billiga in-ear-lurar så är Battle Buds ett bra köp.

Reklam: Köp Turtle Beach Recon 70 & Battle Buds via CDON

 

That face! :heart_eyes: