Razer presenterar smart skyddsmask

Från sajten:
image

Bolaget Razer visar upp en smart ansiktsmask med extra allt – Project Hazel är en ansiktsmask med LED-belysning!

Project Hazel är ett koncept de jobbar på och är en ansiktsmask av silikon och återvunnen transparent plast. Förutom att filtrera bort hemskheter och virus via N95-filtret som har lika hög klass som kirurger använder sig av, så tar den in friskt luft och filtrerar ut varm luft för att göra det bekvämt bakom masken. Att den är transparent gör att de i din närhet kan se din mun och om inte det gör ditt tal tillräckligt tydligt så har den även mikrofon och högtalare som förstärker din röst.

Som om att det inte vore tillräckligt smart så är den även utrustad med ledbelysning med 16,8 miljoner färger. Tillsammans med masken kommer även en låda som steriliserar och laddar masken. Smartare blir väl knappast en ansiktsmask. Detta är ett koncept de jobbar med och om och när vi får se den i handeln och vad prislappen landar på kan vi tyvärr inte svara på i dagsläget.

Via: Razer Concepts.

1 gillning

En sådan här måste jag ha!!!

1 gillning

Lite cool. Frågan är vad priset blir med låda och allt, 3 papp eller något! :joy:

Förutom lysdioder och sånt så ser den inte så dum ut. Smart med transparent skikt vid munnen så man kan se den när någon pratar.
Men en sak jag tänkt på med denna och liknande skydd är att många använder öronen för att hålla fast masken. De borde påverkas av belastningen från att hålla ett sånt här skydd tätt mot ansiktet.
Det borde vara bättre/bekvämare med en rem som går bakom hela huvudet.
Men jag har inte testat eller gjort någon studie såklart.

Människan är ändå begåvad. Det där skulle ingen giraff kommit på. Så otroligt smart. Man behöver inte gå så långt som de gör här, men transparent material…:clap::clap::clap::clap: