Rätt läcker USB-laddare till bilen

Bil-laddare

Undrar om kinesiska staten får direktuppkoppling om man pluggar in mobilen/paddan? :smiley:
Men läcker oavsett…

Otroligt ful produkt. Sen att Kina skulle hålla koll på din mobil för att du laddar den… Du får dra på dig en foliehatt!

Jaja, smaken är som baken… Visa mig en snyggare då?
Det var ett skämt… blir ett skämt när man använder en smiley liksom…

(sen är det väl inte att man laddar som kan intressera nån annan, utan det att man ansluter till en Lightning/USB-C kontakt på mobil/padda så finns det åtkomst till det mesta inuti enheten med lite smart teknik)

Min billaddare är gömd i facket i mittkonsollen där uttaget är smart satt. :slight_smile:

Där sitter två av mina också men även vid baksätet, och i bagageutrymmet, tror jag har 4 eller fem uttag… sladdar kors och tvärs :slight_smile:

Jag drar alltid egna uttag som jag gömmer bakom mittkonsolen och drar fram laddkabeln snyggt vid laddaren.

1 gillning

Finns säkert finare produkter om man letar lite, men det som jag tänkte mest på är hysterin om Kina och övervakningen.
Även om du skämtar så fungerar inte en vanlig smiley. Jag tolkade det som att du var allvarlig. Finns flera passande smileys att använda som skulle genomföra budskapet bättre. :joy: :face_with_symbols_over_mouth: :shushing_face: :grimacing: :woozy_face: :hear_no_evil: (Kanske för att jag är av en generation där smileys används väldigt mycket.)

OM nu det var sån teknik i adaptern så hade den kostad mycket mer. Finns ingen chans att adaptern kommer åt enheten med information för det priset.

Nu tycker jag att du är larvig som rackar ner på typen av smiley plus att du inte kan visa upp en snyggare själv…

(om man som jag skojade om, tex kineska staten ville komma åt info skulle man nog sponsra konsument-produkter med att hålla ner priset… så folk köpte… ingen skulle väl köpa om den kosta 10k?)

Nog om detta nu!

Jag har haft ett antal liknande USB adaptrar fast enbart med volt visning och USB uttag som är mycket praktiskt för mig när jag vill kolla laddningen under körning. Tyvärr går de sönder relativt snabbt när man drar de i och ur i uttagen. Så det är så kallad Kina kvalité på dessa.

Mina uttag sitter snyggt, men man behöver ju sladdar till allt man ska ladda, tex mobil, padda, GoPro kamerorna uppe på instumentbrädan och vid bakfönstret mm mm :slight_smile:

Ber om ursäkt om jag misstolkade! Som sagt jag är nog lite yngre än dig så kanske reflekterar mer över smileys. :slight_smile:

Jag är så trött på kinesiska staten propagandan som händer. JA, de gör mycket fel och det står jag inte för. Men samtidigt så vi små användare behöver inte bry oss.

Du kör ju själv AQARA och massa sensorer. Då borde du ju inte klaga?

1 gillning

Mina laddare får sitta kvar i uttaget med sladdar då man knapp ser dom… laddarna alltså.

Så är det. Jag hatar kablar över hela bilen så jag föredrar fasta montage där det går.

1 gillning

Godtas och passar tillbaka :slight_smile:

Kanske ska byta land då, när jag var yngre så var det Sovjet som fick utstå allt spe… Nordkorea kanske? men man vet ju knappt något om dom, och sen Trump förlora valet så är det inte lika kul att driva med honom eller USA.
Norgevitsar…? Nä dom driver ju bara tillbaka :joy:

Jag köper mycket från Kina, elektronik, objektiv (kinamärkta och licenstillverkade tex Sony) och annat dumt/roligt/onödigt att ha pryttlar :slight_smile:

1 gillning

Håller med. Ser ut som en bläckfisk.

1 gillning

Nackstödsfläkten var ju grym, not. :joy::joy::joy::joy:

Norgevisar går alltid hem!
Trump är förlegat sedan Biden tog över. Nu bryr man/jag sig inte ens. På gott och ont! :roll_eyes:

Generellt sett så behöver ingen normal användare bry sig som vilka produkter det använder. För dig som byter till HA även om du kör Aqara huben så är du säker. När du tar steget att köra allting via HA så är du “ännu” mer säker. Men att tro att Kina övervaker dig eller någon annan är helt fel. :slight_smile:

1 gillning

ปลาหมึกยักษ์ chai mai

Haha, håller helt med, så jädra onödigt dessutom nu när “alla” har AC i bilen och utanför vet jag inte om jag skulle visa mig med en sån… :slight_smile:

1 gillning

Det gäller att ha rejält tonade rutor ihop med den. :joy::joy: