Rånare lämnade tillbaka telefon när de insåg att det var en Android

Från sajten:
image

En man blev rånad på allt som han hade i fickorna förutom hans telefon som lämnades tillbaka.

Det var i Washington, USA som en man rånades när han parkerade sin frus bil. Bilnycklar, plånbok, bilen och telefonen stals av de beväpnade männen. Men när rånarna insåg att det var en Android-telefon så ville de inte ha denna längre utan gav tillbaka den till mannen.

Händelsen har så klart skakat om både mannen och hans fru. Även om det kan låta lite humoristiskt att rånare hellre väljer att lämna tillbaka en telefon om den inte är en iPhone så får vi inte glömma det hemska med att rånas under pistolhot.

I don't know if I believe that this actually happenedhttps://t.co/pihy4Y6mKi pic.twitter.com/KxwH2kHic8

— Marques Brownlee (@MKBHD) December 5, 2023

Via: 9to5mac

Källa: Abc7

Mycket tragiskt och sådär... Men liiite roligt är det..:joy:

Eller så lämnades den tillbaka för att den var gammal och ful :wink:

@pao kommer snart med tre liknande händelser där en iPhone lämnades tillbaka :wink:

3 gillningar

Kan det vara så att det var en kommunalarbetare som stal den och när han visade den för sin kompis sa han:

Där har du ett riktigt verktyg.

Då insåg han att är det ett verktyg så kan man bli satt i arbete och då lämnade han tillbaks den omedelbart. :joy:

De såg nog att det var en S23 FE :wink:

1 gillning

Vad gör tjyven med en iPhone? Det är väl rätt enkelt att låsa den så att enheten blir oanvändbar, eller?

Har man hitta min iphone på så är det i stort sett omöjligt att göra någonting med telefonen, förutom att plocka isär den och sälja i delar.

Det hände mig förvörigt en gång för 7 år sen. Lämnade in min trasiga iPhone 7 Plus för att skärmen var trasig och vattenskadad. 2 timmar senare ringde killen upp och sa att den inte gick att laga. La ut telefonen på Marketplace sen och någon kille köpte den. Dagen efter ringer han och säger att telefonen är tömd på delar. Nu när jag tänker på det så vet jag iof inte vem som tömt den... :thinking:

Många säljer dem på typ Facebook Marketplace med fakekkonton så köparen får telefonen men en brickad sådan.