Radiokanalen P3 var en gång i tiden det som alla ungdomar lyssnar på men nu när möjligheterna är flera i form av podcasts och streaming av musik så har kanalen tappat lyssnare.
Igår kväll ska alla anställda på P3 ha fått ett mail där det informerades att stora omstruktureringar kommer inledas. De flesta program som idag finns på kanalen kommer att skrotas och de ska nu göra program som når en bredare publik. Inga personer kommer att sägas upp och den nya omstruktureringen ska vara klar i januari.
Lyssnar du fortfarande på P3? Lämna gärna en kommentar!
Man kan ju också fråga sig om vi behöver 4 radiokanaler? 5 TV-kanaler som har två separata nyhetsredaktioner + radions nyhetsredaktion… Kanske skulle det gå att effektivisera Public Service?
Bra dock att SR vidtar åtgärder när folk inte längre vill lyssna på samma sätt.
Man brukar ju säga att politiker aldrig kan vara tydliga, finns ju en politiker som har någon slags vendetta med P3 och är ytterst tydlig vad han tycker om kanalen
Inte mycket P3 men lyssnar mycket på P1 och då främst i poddformat. Det jag brukar lyssna live på är Studio Ett på eftermiddagen för att få en sammanfattning och analys av nyhetsdagen.
Jag är väldigt långt från den mannen i det mesta. Men kritiken mot hans kritik mot P3 tyckte jag var extremt löjlig. Sedan var just den kritiken mot kritiken något som fler politiker hade fått om de sagt samma. Hyperkänsligt med kritik mot media.