Radiokanalen P3 görs om från grunden

Från sajten:
Radiokanalen P3 görs om från grunden | Teknikveckan

image

Radiokanalen P3 var en gång i tiden det som alla ungdomar lyssnar på men nu när möjligheterna är flera i form av podcasts och streaming av musik så har kanalen tappat lyssnare.

Igår kväll ska alla anställda på P3 ha fått ett mail där det informerades att stora omstruktureringar kommer inledas. De flesta program som idag finns på kanalen kommer att skrotas och de ska nu göra program som når en bredare publik. Inga personer kommer att sägas upp och den nya omstruktureringen ska vara klar i januari.

Lyssnar du fortfarande på P3? Lämna gärna en kommentar!

Källa DN

2 gillningar

P1 är det som gäller här. :nerd_face:

3 gillningar

Inte mycket längre. Mest P1 om det blir radio.

Lyssnar på P4 när jag lyssnar på radio, sambon lyssnar på Morgonpasset på morgonen. Otroligt störiga…

1 gillning

Lyssnar fortfarande på Morgonpasset i P3 och några andra program, men inte i lika stor utsträckning som förut. Spännande att se vad de hittar på :slight_smile:

Man kan ju också fråga sig om vi behöver 4 radiokanaler? 5 TV-kanaler som har två separata nyhetsredaktioner + radions nyhetsredaktion… Kanske skulle det gå att effektivisera Public Service?

Bra dock att SR vidtar åtgärder när folk inte längre vill lyssna på samma sätt.

Inge P kanaler överhuvudtaget längre…

2 gillningar

Brukar ha P3 igång som slölyssning i bakgrunden ibland.

Lyssnar bara på P3 Dokumentär, resten är inte för mig.

1 gillning

P3 dokumentär och P3 historia, men bara via podd. Annars P1 och P2.

1 gillning

Enbart P3 dokumentär här !

1 gillning

Man brukar ju säga att politiker aldrig kan vara tydliga, finns ju en politiker som har någon slags vendetta med P3 och är ytterst tydlig vad han tycker om kanalen :joy:

1 gillning

Inte mycket P3 men lyssnar mycket på P1 och då främst i poddformat. Det jag brukar lyssna live på är Studio Ett på eftermiddagen för att få en sammanfattning och analys av nyhetsdagen.

Sant, det är riktigt bra. Fast det lyssnar jag på som podd.

Lägg ner skiten och slopa avgiften.

2 gillningar

Jag är väldigt långt från den mannen i det mesta. Men kritiken mot hans kritik mot P3 tyckte jag var extremt löjlig. Sedan var just den kritiken mot kritiken något som fler politiker hade fått om de sagt samma. Hyperkänsligt med kritik mot media.

1 gillning

Samma här!

1 gillning

Lyssnar på P3 Dokumentär, P3 Musikdokumentär P3 Dystopia och P3 Spel som podd. Annars är de p4 som gäller när man lyssnar på ”radio”

1 gillning

Jag lyssnar aldrig på radio. Var många år sedan!

Säger lite som @_empty här. Vet dock att min mamma lyssnar mycket på radio så skulle nog bli ledsen om den försvann!

Internetradio med bara musik kan jag dock rulla ibland.

Kan även rekommendera P3 Dystopia!

2 gillningar