Vill städa i min iTunes och radera låtar och det går inte. Klickar på molnet för att hämta låtarna. Sedan kan man bara gömma dom. Ibland går det att välja radera med dom försvinner i alla fall inte. Vad ska jag göra? supporten lyckades inte hjälpa få bort.
Den enkla förklaringen är att man höger klickar på låt/Album och väljer Radera.
Dialogrutan när man tar bort ett album som är köpt.
Dialogrutan när man tar bort ett album som man importerat från egen fysisk media.
Samma dialogruta om man lägger in nedladdade filer.
Jag har inte samma dialogrutor. Dock har inte Apple Music vilket det verkar som du har. Väljer: Högerklicka "radera låt". Nästa dialogruta kommer upp och jag väljer "flytta till papperskorgen". Låten är ändå kvar.
Jag har en dator som inte är ansluten till Apple Musik eller mitt Apple-ID utan den är bara som backup.
Och så här ser det ut när jag raderar lokalt lagrad musik.
Raderar Cornell
Får valet att behålla eller radera filer
Radera filer och Albumet försvinner.
På det viset som du visar skulle man önska att det fungerar.
Visa hur det fungerar för dig
Det går inte för att jag måste i så fall filma. Jag misstänker att det har med att göra att låtarna köptes för länge sen från en annan enhet.
Du behöver inte filma utan du kan ta skärmdumpar med tangenterna SHIFT+CMD+4 och markera den yta du vill ta en dump på. Precis som jag gjorde.
Spelar ingen roll om dom är köpta på en annan enhet med samma Apple-ID. Finns dom fysiskt på datorn går dom att ta bort med iTunes.
Då visar jag varje moment för att ta bort den översta låt som jag har valt att ladda ned först från molnet. (klicka på pilen) ps: det är samma problem för alla låtar i denna spellista. Faktum är att jag inte ens skapat denna spellista. Sista val tog jag flytta till papperskorgen. Den är i alla fall kvar där.
Efter som det är en köpt låt så kommer den att synas ändå. Du måste välja "Göm den här låten också"
Man ska ju kunna ta bort låtar som är köpta. Meningen är att jag vill frigöra plats. Då den är gömd så är den kvar och tar plats.
Nej, den är gömd från låtar du kan ladda ner.
Ladda ner varifrån?
iTunes Store där du köpt dom.
Om det är en pil vid en låt tar den ingen plats. Laddar du ner den tar den plats. Sluta ladda ner låtarna. Problem solved
Konstig logik. Låtar jag köper laddas ner på min dator och då ska jag kunna ta bort dom. Det är nog ett tricks helt enkelt.
Inte ett dugg konstigt.
Och det kan du göra också men du går över ån för vatten.
Låtar med en pil är INTE nedladdade. Så dom behöver du först inte ladda ner för att sen tar bort. Dom väljer du att ta och sen välja göm.
Sen så är det enklare att enligt min mening att radera filer i biblioteket än i en spellista.
Du krånglar till det så infernaliskt
@calinou Fattar inte problemet? Du behöver ens ladda inte ned låten. Den tar ju ändå inte ens plats på din datorn när den ligger i molnet. Ta bort den som du gjort och välj "Göm den här låten också" sen är den borta! Det står ju klart och tydligt där.