Radera enhet i Google Home

Mitt Google Home anser att det finns en Yeelight (kinesiska tecken)-lampa som är offline. Denna information har den hämtat från MiHome. Men i Xiaomi Home-appen finns det verkligen ingen extra lampa. Har testat ta bort kopplingen mellan Google Home och Mi/Xiaomi samt tagit bort kopplingen till Yeelight helt (då Google Home skapade dubletter ifall båda var länkade).

Men den där lampan som inte finns vägrar försvinna. Finns det något sätt man kan få Google Home att glömma bort lampan?
Eller bör jag testa med att radera alla mina Xiaomi-enheter (dammsugare, lampor, fläktar, etc...) och se om det fattar då?

Säg till Google att uppdatera enheter, så bör det lösa sig.
Finns säkert andra sätt, men det tycker jag är enklaste sättet.

Alternativt kanske ta bort/lägga till kopplingen till Mi Home.

Redan testat ta bort kopplingen mellan G-Home och MiHome och det hjälper inte.
Var någonstans hittar jag hur G-Home uppdaterar enheter, letat överallt och kan inte hitta något. Kan inte heller hitta någon guide när jag googlar.

Säg bara " hej google sync devices"

2 gillningar

Ska prova detta när jag kommer hem.
Men jag tror inte de kommer hjälpa alls, haha.

Nästa steg blir att radera varenda enhet från Xiaomi Home-appen (som heter Mi Home i G-Home) samt radera samtliga enheter i Yeelight. Möjligtvis också att jag måste kolla så att jag inte loggat in på någon annan yeelight/xiaomi-server tidigare och har nån device där.

Update.
Problemet är löst.

I Yeelight-appen så hade jag på en annan server än den europeiska en device inlagd. Genom att radera den devicen hoppas jag att problemet är löst. Att radera en enhet i Yeelight är allt annat än naturligt då det endast går att göra genom att svepa åt vänster på enheten för att få alternativet.