Härligt! Alla sensorer och knappen som följer med får du in i homekit!
Helt rätt!
@Marcus_Attefors @Sevis Jag har hört från en del om stora, störande problem med sensorerna från Aqara/Mi. Att de kopplar från hubben från tid till annan och att de då inte längre går att nå utan att man håller nere knappen på aktuell sensor någon sekund för att den ska återansluta till hubben.
Inga problem här, har både Mi och Aqara sensorer.
Den enda sensorn jag har haft problem med är Aqaras Vattenläckage Sensor. Som ibland kopplar ner.
Aldrig hänt här faktiskt!
Precis det förstår jag som att det händer titt som tätt hos olika användare av dessa sensorer.
Ah okej, ja men vattenläckage sensorn har varit ett problem länge. Men ingen annan sensor har jag hört om.
Synd att kampanjen var så kort. Hann skicka några till en del av mina kunder men tillbaka till ord pris nu
Gick inte in i HomeKit via den nya Mi-huben. ska byta till Aqaran ikväll. Kan vara bra att veta för som som kör den nya Mi-huben.
Kör du Aqara-hubben i Mi eller Aqara-appen?
Hur ser rörelsesensorn ut i Home? Dyker den upp som en egen ruta?
Kör endast aqara hub. Och via den går allt in.
Hehe jo, men det var ju inte frågan
Kör själv lite mi sensorer i Aqara-hubben
Kommer inte ihåg hur det var på iOS 13 men i 14 ligger ju sensorer högst upp.
Oki Kör du Aqara i Mi eller Aqara-appen?
Aqara-appen. Men sköter allt i HomeKit. Sensorer har ju fått bättre stöd i iOS 14.
Vågar man hoppas på att HomeKit har stöd för högre upplösning på kameror i och med iOS 14 också?
31,5 grader varmt i Grovköket. Svettigt
Precis lagom. Tempen är i routerskåpet.
Jag har gjort ett eget rum för teknikskåpet
Ungefär vad vi har haft i sovrummet hela sommaren…
Det är inte särskilt varmt i Göteborg just nu därav min kommentar.