Rabatt på Mullvad VPN

Svenska seriösa VPN-tjänsten Mullvad rabatterad via Inet.

Förutom det uppenbara med vpn lösningar så tror jag många väljer en vpn på utlands semestern för att kunna se på streamingtjänster i sitt hemland. Där är också streaming leverantörerna snabba med att blocka vpn tjänster så det inte fungerar. Då är bästa lösningen att ha en VPN tjänst till sin hemma router.

edit: Och de kostar inget extra…

4 gillningar

De flesta av streamingtjänsterna fungerar i hela EU nu dessutom.

1 gillning

Nu kör jag inte VPN. Men skulle jag det ligger Mullvad och Proton högst på topp! Förutom en egen VPN då! Den väljer jag alla dagar i veckan.

Väldigt vanligt många väljer VPN av fel orsak tycker ja. Privacy!

Om du kör eget vpn var tunnlar du ut?

Jag kör ingen VPN. Men hade jag gjort det hade jag satt upp en egen.

din egna länk.
så du kommer in och ut på samma länk.
Det man får tänka på är att det är bäst att ha en dedikerad ip för vpn och att man inte har splitt tunnel

Ok, en anledning till att köra vpn är att dölja ens personliga ip och då är det inte så bra att köra med ett VPN som routar en ut via sitt hemmanät.
Tänker på vpn för mobila enheter.

Det bror la på vad du gör med ditt IP. För att veta vem du är med ditt IP måste du ha en identitet också. Annars är det bara ett IP dom inte kan knyta till något. Det är när du börjar logga in på tjänster som Google, Facebook m.m. dom får det.

Jag ser inte en VPN som något att skydda privacy med. Du har så mycket annat som skvallrar vem du är även om du byter IP. Browser fingerprint, device fingerprint + massa annat. Det skyddar inte en VPN mot.

Vill man hålla sig hemlig så TOR!

både ja och nej. Men den IP så kan det spåras till vilken ISP och kund.
Så den förklaring jag gav med att man kan sättaupp sin egen VPN handlar bara om att kunna se netflix,cmore etcetc när man är på resande fot.

....eller om man vill nå sin HomeAssistance :slight_smile:

1 gillning

Ja, ISP visar man ju upp. Men har man en bra ISP ska dom inte lämna ut uppgifter hursom till folk som frågar om den. Så länge du inte gjort något riktigt dumt då :wink:

Jag håller med att VPN kan vara bra, men inte så folk vill ha den till. Många vill ha det till "installera" en VPN och du är helt privat på nätet. Det är bara att läsa på nästan alla sajter som säljer VPN-tjänster.

Mullvad åter rabatterad!

Minus 27%; 399 bagis hos Inet

Det är gott med billig mullvad så här i kristider;-)

kan inget om vpn… om ja ska använda jobbets wi-fi , utan att arbetsgivaren ser vad jag gör vad ska ja ha då , sambon jobbar på kommun o behöver ha wi-fi för tex samtal då de e kass sändning i huset hon jobbar i