Hej,
I QuickTime 7 finns en funktion som tillåter mig att välja exakt den stillbild jag önskar från en video, och titeln på videon följer automatiskt vilket gör att jag inte behöver skriva in den igen. Genom att trycka på "⌘E" kan jag välja den önskade stillbilder från videon. Jag kopierar hundratals sådana stillbilder från videor varje vecka på jobbet. En stor tidsbesparing är att titeln följer med när jag kopierar från videon. Det är en fantastisk funktion som finns i QuickTime 7, men tyvärr verkar den inte finnas i den nya versionen av QuickTime, så vitt jag vet.
Jag arbetar med svenskt teckenspråk för ett lexikon och vi spelar in hundratals videor varje vecka, samt tar bilder som vi lägger in på lexikonets webbsida. Varje video är ungefär 3 sekunder lång och från varje video kopierar vi mellan 1-6 stillbilder.
För närvarande använder vi två datorer. Vi använder en ganska ny dator för att redigera alla videor och när det är dags att kopiera stillbilder från videon använder vi en äldre dator med OS X 10.6 och QuickTime 7. Det är besvärligt och tar upp mycket utrymme med två separata datorer, så vi vill helst använda en enda dator.
Ibland när vi är ute och reser vill vi kunna göra allt på samma bärbara dator. Har ni någon information om det finns någon annan lösning så att jag kan använda en och samma dator? Jag misstänker att verktyget inte finns i den nya QuickTime.
Kanske är det enda alternativet att dela upp hårddisken på en Mac-dator för att kunna ha två olika versioner av macOS installerade på samma enhet?