Pushnotiser för RIKTIGT viktiga nyheter?

Är på jakt efter en nyhetsapp som kan skicka pushnotiser när något riktigt viktigt händer. Testat en hel del olika men där får jag pushnotiser för precis allt möjligt efter som leverantören vill ha klick. Alltså, bara när något viktigt händer så max några få notiser per vecka om ens det.

Något som har något tips här?

1 gillning

Jag hade hoppats att SVT Nyheter fungerade så men de skickar alldeles för många notiser. Vill ha något liknande ”Breaking News” i The Guardian men fokuserat på Sverige.

Omni gillar jag, där kan välja vad man vill få notiser ifrån. Tex Apple eller vilket ämne man nu önskar.

SR Play är väl den som skicka minst skräp vad gäller riksnyheter. Men slå inte på notiser för lokalnyheterna P4, då får man veta att fyrvaktaren i Trelleborg har födelsedag och någon har sett ett kråka i stadtsparken.

1 gillning

Problemet jag har med SR är att när man klickar på nyheten är det ofta något man ska lyssna på.

Sist jag använde Omni dök det upp annonser som flyttade runt innehåll och gjorde så att jag av misstag tryckte på annonserna. Jag betalar gärna för att slippa annonser men det är inget de erbjuder.

1 gillning

Jag har testat SVT och SR men tyvärr blev det ofta notiser om att vattennivån är låg i landets sjöar, någon politiker håller tal i Almedalen eller liknande. Jag vill ha, som någon skrev, breaking news och notiser om händelser som terrordåd, börskrasher, båtar som kör in i broar osv :slight_smile:

1 gillning

Ja, lite som man resonerade förr: ”Står det inte på sidan 100 på text-tv så har det inget nyhetsvärde.”

1 gillning

Om det gäller vettigt nyhetsvärde så rekommenderar jag att direkt skrota SVT/SR och istället titta på renommerade utländska nyhetsbyråer/medier.

Vad skriver du, har fyrvakten i Trelleborg födelsedag :slightly_smiling_face:

Jo, men man vill ju ha nyheter som är stora bara i Sverige också.

Vill även ha lokalt för Stockholm också men inte att det brinner i en papperskorg i Stureby.