PSA, bildrotation

Precis! Sluta skylla på stackars JITE när det är apples fel!!

(oj postade jag med fel konto nu igen! :open_mouth: )

2 gillningar

“Peter Sa Att”

1 gillning

PSA-prov?

En bild tagen i landskapsläge har följande EXIF-info.
Landskap

En bild tagen i porträttläge utan justering:
Org_portrait

Efter justering har den informationen försvunnit:
Adjusted_portrait

Alla bilder är i HEIC-format och är tagna med iOS 15.

2 gillningar

Jag redigerade geotag på en nyss, den blev felvänd.

Ja, du måste redigera själva bilden.

De gör världens med tillverkade dieselmotor även kallad PSA motorn. Med det sagt är det inte den bästa. :joy::joy:

Undrar om inte @Jite har lite franska gener. :joy::joy:

Också gjorda i Skövde!

Görs de där. Var där för typ 25 år sedan då gjorde de bara Volvo & Renault motorer där.

Hur det är numera vet jag inte, men förr i tiden, 2.0D (DW10) som bland annat satt i V50.

Japp det är PSA motorn. Kom på att den fanns ju inte när jag besökte Skövdefabriken.

1 gillning

Men det där är ju väldigt oapple. Nästan lite päron. Volymknapparna är ju avtryckare.

Jo, det är lite mysko att man har valt det så men spelar egentligen inte så stor roll. Man satte nog vad som är upp eller ned innan man gjorde att man kan fota med volymknappen.

1 gillning

Intressant, det borde betyda att vid redigering så roteras bilen eftersom den då visas rätt på forumet.

Kanske, men för oss som har internetgener så vet alla att PSA betyder “Public Service Announcement” asså, häng med boomer! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Jag är mer bil än internet, Hoomer. :joy::joy:

2 gillningar

Woomer if I may!

1 gillning

Det funkade ett tag med trollspö tricket men helt plötsligt var vi tillbaks igen.

Jag kommer dessvärre inte gå in och pilla i discource koden, men har du möjlighet att ge mig den råa metadatan (gärna i läsbart format, men även byte header funkar) så hade det varit väldigt trevligt att se :slight_smile:
Vill gärna veta om apple har bestämt sig för att ändra på exif-standarden (som inte är en officiell standard) för det hade nog tyvärr skapat massa extrajobb för mig! :stuck_out_tongue: