Problem med Sonos/Ikea

Igår när jag skulle ansluta till Sonos Ray med Air Play (senaste Apple TVn) så var ALLA högtalare borta. Jag har en blandmiljö av Ikea och Sonos, mest Ikea.

Symfonisk Bokhylle-högtalare 2 stycken
Symfonisk lamphögtalare 4 stycken
Sonos Ray 1 styck
Sonos Roam 1 styck

Fungerar normalt bra. Och trots flyttar och grejer, historiskt, så brukar det bara vara att koppla in och lyssna, ibland kanske man får göra lite handpåläggning, men väldigt sällan.

Efter detta har jag stängt av dom (strömlösa) då kom Ray och två av lamphögtalarna tillbaka. Sedan körde jag fabrikståterställning på resten och detta fungerade på de andra två symfoniska lamporna. Bokhylle-högtalarna får jag inte igång. Fabriksåterställt, testat med nätverkssladd osv. Den sista, den lilla Roam, har jag inte börjat testa med ännu. Den lever lite sitt eget liv, med blåtand och får följa med på utflykter, men hemma brukar den vara med på wifi.

Har någon här inne haft problem? Hört något om att det hänt något inom Sonos/Ikea?
Alla tips och trix tas tacksamt emot.

Hade också problem igår. Typ en kvart eller så gick det inte att styra sonos från någon enhet men spellistan som var igång rullade på. Kunde inte heller styra via Spotify. Känns som Sonos hade lite svaj på serversidan, tveksamt om det har med Ikea att göra jag har haft en ute på altanen i många år ihop med diverse rikiga Sonos inne utan problem.

1 gillning

Ja, tackar, och det rullade igång, men fick faktiskt på några enheter, fabriksåterställa och lägga till igen och två av mina enheter, bokhyllehögtalare Symfonisk från Ikea dom är superknasiga. Vill inte riktigt fungera som jag vill längre. Testat med fabriksåterställning multipla gånger, flyttat närmare routrar, lag in dom i olika rum och t om testa att få igång dom med nätverkskabel osv.. Fungerar inte alls som de skall. Fick pensionera dom. Ett tag iaf.