Då kör vi igång, vilsen Windows-användare skall köra mac, vad kan gå fel?
Har fått installerat det mesta och det verkar funka fin fint, så långt nöjd.
Men, ett litet bekymmer med Onedrive bara.
Har synkat ett delat bibliotek och den har kört igenom och synkat alla filer, står att allt är synkar i onedrive-appen.
Kommer åt mappen, kan öppna första nivån, men när jag öppnar ytterligare en mapp så fastnar jag här:
Jag brukar använda OneDrive en del via min Mac för att dela filer som är för stora för email. Och det funkar oftast ganska bra faktiskt, det händer dock ibland att synken är seg och man kan ladda ner en äldre version av filen än vad som egentligen borde ligga i mappen.
Vi kör allt i Onedrive/Sharepoint på jobbet och jag antar att det funkar ungefär lika bra/dåligt på mac som på windows!
Ibland är det ju som du säger, lite segt i synken, men tillgängligheten på alla enheter väger upp det.
@DanielS
Tror inte de var det som var mitt problem. Hade tappat anslutningen till vårt delade bibliotek på sharepoint, jag tror det var för att jag hade lyckats få till en genväg från det biblioteket till min personliga onedrive, då går det inte synka hela biblioteket sen.
Hur den genvägen kom dit vete fan, men den låg där och blockade i vilket fall, när jag fick bort den och synkade om så funkade det som det ska.