Problem med FaceId på en iPhone X med OS 13

Har en iPhone X som jag har haft sedan de släpptes, Face Id har fungerat väldigt bra (förutom i väldigt starkt ljus) på den. Efter att jag uppgraderade till iOS13 så failar den mer än den funkar.
Har testat att lägga in mitt ansikte som ett alternativt ansikte, resetta face id och även installera om telefonen. Ingen skillnad efter de åtgärderna.
Det verkar som den generellt har svårt att hitta ansikten. Den har svårt att hitta ansiktet när man ska registrera ett ansikte. Fastnar på “Position your face within the frame”. Är inte bara mitt ansikte den har problem med utan även min sambos ansikte hittar den inte.

Kör skarpa iOS 13.2 på den.

Nån som har några ideer om vad det kan vara för fel?

Min bror fick inte Face ID att fungera på sin iPhone X här om dagen, men det visade sig att han fått in fukt som täckte kameran. Nu har han den inne på lagning. Han har haft på ett kanske hårt skal som han satt på och tagit av hela tiden, därav har den öppnat sig och fukt läckt in. Vet inte om detta hjälper dig men ville bara informera.

Kör skal på min men tar i princip aldrig av det. Kan ju vara något som stör kameran/sensorerna så det kan bli att man får lämna in den.
Tack för infon :slight_smile:

Visade sig vara True depth-kameran som lagt av så det blir en ersättningstelefon då den inte går att byta ut,

1 gillning

Du får inte en ny på garantin då eller?

Ersättningstelefon tolkar jag som att det blir en ny på garanti

Nej, för gammal för det så får pröjsa den själv. Kommer att se om jag får det betalt via nån försäkring sen.